چگونه از ماشین های ریش تراش آرایشگر خود مراقبت کنیم

نویسنده مدیر 2020/10/20 06:39:02 0 نظر


هر آرایشگری به ماشین­های ریش­تراش مورد علاقه خود اعتماد می کند تا مطلقاً بهترین نتیجه را برای مشتریان خود بدست آورد.
بنابراین، مهم است که به اندازه کافی از ماشین­های ریش­تراش خود مراقبت و نگهداری کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها کار خود را مانند شما خوب انجام انجام می دهند.
برای وبلاگ این هفته، ما یک راهنمای کامل برای مراقبت و تمیز کردن ماشین­های ریش­تراش آرایشگرها تهیه کرده ایم ...
چرا تمیز کردن و مراقبت صحیح از ماشین­های ریش­تراش آرایشگر بسیار مهم است؟
چند دلیل وجود دارد که نگهداری مناسب ماشین ریش­تراش هنگام آرایشگری ضروری است:

1. برای حفظ بهداشت مناسب

2. برای اطمینان از ماندگاری هرچه بیشتر آنها

3. برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن برای مشتریان خود

ماشین­های ریش­تراش کثیف می توانند انواع مشکلات را برای شما ایجاد کنند. تمیز نکردن آنها نه تنها کار بسیار غیربهداشتی است، بلکه تمام تجمع مو، پوست و روغن­ها می تواند به مرور زمان آسیب برساند - به این معنی که ماشینهای ریش تراش شما بیشتر نیاز به تعویض دارند و حتی ممکن است به مشتری آسیب برساند.

بهترین روش برای تمیز کردن ماشین­های ریش­تراش چیست؟

به عنوان یک آرایشگر، احتمالاً خواهید دید که حداقل چندین بار در روز ماشینهای ریش­تراش  خود را تمیز می کنید.

بهترین روش برای تمیز کردن ماشین­های ریش­تراش، این مراحل را دنبال کنید:

1. اگر ماشین­های ریش­تراش شما با برق کار می کنند، آنها را از برق بکشید و کابل برق را جدا کنید

2. هر چیزی که به آن وصل کردید را حذف کنید

3. با استفاده از یک برس تمیز کردن، تا آنجا که ممکن است موها و مواد زائد را از روی ماشین­های ریش­تراش پاک کنید

4- با استفاده از اسپری ضد باکتری برای ماشین­های ریش­تراش، ذرات باقیمانده را پاک کرده و از آلودگی متقابل جلوگیری کنید

5- قبل از تمیز کردن، اسپری را برای مدت زمانی که روی قوطی قید شده است اسپری کنید

6. هرگونه شانه پلاستیکی یا ضمایم نوک­تیز را برای مدت زمانی که لازم است در یک ظرف ضد عفونی کننده قرار داده و قبل از استفاده مجدد از آنها برای مشتری بعدی خود، بگذارید داخل آن بماند.

در پایان روز یا هفته کاری خود، می توانید ماشین­های ریش­تراش خود را بدقت تمیز کنید.

برای انجام این کار برای برداشتن کامل تیغه ماشین ریش­تراش از یک پیچ گوشتی استفاده کنید. باز هم، قبل از پیچاندن دوباره همه چیز، با یک برس آنها را بخوبی تمیز کنید.

سپس، یک کاسه کم عمق را با مقداری محلول مراقبت از تیغه یا مواد ضد عفونی کننده مایع پر کنید. در حالی که ماشین ریش تراش در حال کار است، نوک تیغه را به داخل فرو برده و بگذارید چند ثانیه قبل از بیرون آوردن و پاک کردن آن با یک حوله تمیز، تمیز شود.

به خاطر داشته باشید که از آب برای تمیز کردن ماشینهای ریش­تراش استفاده نکنید - این امر می تواند باعث زنگ زدگی آنها شود.
آیا می توانم از الکل مالش دهنده برای تمیز کردن ماشین­های ریش­تراش خود استفاده کنم؟
بهترین روش برای تمیز کردن ماشینهای ریش­تراش آرایشگر استفاده از اسپری ماشین ریش تراش حرفه ای است. دلیل این امر این است که آئروسل به شل شدن موهای باقیمانده کمک می کند، در حالی که این فرمول برای جلوگیری از زنگ زدگی و خنک شدن تیغه ها هنگام ضد عفونی کردن طراحی شده است.
با این حال، اگر اسپری ماشین ریش­تراش ندارید می توانید از الکل مالش دهنده به عنوان جایگزین استفاده کنید.
پس از جدا کردن از پریز برق، جدا کردن اتصالات و برس زدن آن، ماشین ریش­تراش خود را روی ظرفشویی نگه دارید. یک فنجان کوچک الکل ایزوپروپیل برداشته و با دقت آن را روی دندانه ها بریزید، اطمینان حاصل کنید که وارد قسمت برقی ماشین ریش­تراش نمی شود. قبل از استفاده، آنها را با یک حوله نرم خشک کنید.
تیغه های ماشین­ ریش­تراش هر چند وقت یکبار باید تمیز شوند؟

شما باید بین هر مشتری ای که دارید تیغه های ماشین ریش تراش خود را با اسپری ماشین ریش تراش تمیز کنید.

هر چند وقت یکبار باید به ماشین­های ریش­تراش خود روغن بزنید؟

پس از ضدعفونی و بهداشتی کردن ماشینهای ریش­تراش خود، روغن کاری مناسب آنها وظیفه اصلی بعدی شماست! بهتر است هر وقت از ماشینهای ریش­تراش خود استفاده می کنید آنها را روغن کاری کنید.

از چه نوع روغنی برای ماشین­های ریش­تراش استفاده می کنید؟

به شما توصیه می شود که از روغن مخصوص ماشین ریش­تراش مانند Wahl Clipper Oil (روغن ماشین ریش­تراش واهل) استفاده کنید که به منظور افزایش عمر تیغه های برش و ماشین ریش­تراش شما تا حد ممکن تولید شده است. هر نوع روغن دیگری ممکن است با مسدود کردن برش دهنده های شما به ماشین ریش­تراش آسیب برساند.

وسوسه نشوید که از گزینه دیگری مانند WD-40 روی ماشین ریش­تراش خود استفاده کنید – این گزینه بسیار ضخیم خواهد بود! روغن های سنگین از این قبیل می توانند مکانیسم آن را مسدود کرده و روان­کنندگی کافی ایجاد نمی کنند. بعلاوه، شما به روغنی نیاز دارید که بتواند در برابر دمای بالایی که تیغه های شما می تواند پس از یک روز شلوغ در آرایشگاه شما به آن برسد مقاومت کند.

برای استفاده از روغن، معمولاً 3 قطره روی تیغه بالایی و دو قطره در گوشه های عقب تیغه بزنید، اطمینان حاصل کنید که وارد قسمت برقی نمی شود. روغن را در حالی که ماشین ریش­تراش در حال کار است مورد استفاده قرار دهید تا بتواند به درستی توزیع شود.

چه اتفاقی می افتد اگر به ماشین­های ریش­تراش خود روغن نزنید؟

هنگامی که از آن استفاده می کنید ماشین ریش­تراش اصطکاک زیادی ایجاد می کنید. گرمای تولید شده در صورت عدم استفاده از روغن برای روان نگه داشتن آنها می تواند به آنها آسیب برساند. به احتمال زیاد صدای جغجغ آنها را خواهید شنید و تیغه ها آنطور که باید نرم و صاف برش نخواهند داد - در نهایت، حتی ممکن است کاملاً گیر کنند.

علاوه بر این، روغن زنگ زدگی ماشین­های ریش­تراش شما را متوقف می کند و به آنها کمک می کند تا برای مدت طولانی تری تیزتر بمانند. اگر ماشینهای ریش­تراش شما در اثر روغن نزدن صحیح آسیب ببینند احتمال دارد تولید کننده شما نیز آنها را با ضمانت شما پوشش ندهد.

چگونه ماشین­های ریش­تراش آرایشگر خود را تراز کنید؟

اگر مجبور شده­اید که در هنگام تمیز کردن یا روغن کاری آنها، اجزای ماشین­های ریش­تراش خود را جدا کنید باید وقتی تیغه­ها را دوباره کنار هم قرار می دهید، تراز شده باشند.

هر تولید کننده ماشین ریش­تراش احتمالاً دستورالعمل های خاص خود را در مورد چگونگی چیدمان ماشین ریش تراش آرایشگرها به بهترین نحو دارد. با این حال، به طور کلی، اگرچه تیغه های بالا و پایین باید با هم تراز شوند، ولی گاهی اوقات تیغه فوقانی کمی باید روی تیغه پایینی آویزان باشد.

همچنین باید بررسی کنید که آنها به موازات یکدیگر قرار گیرند. اگر آنها کج باشند، ممکن است مشتری شما بخاطر گردن خود بد و بیراه تحویل شما دهد!

برای تراز کردن ماشین ریش­تراش، این مراحل را دنبال کنید:

1. پیچ های نگهدارنده تیغه ها را در جای خود شل کنید. این کار را فقط به اندازه کافی انجام دهید تا بتوانید تیغه ها را حرکت دهید - آنها را کاملاً باز نکنید.

2. با قرار دادن اهرم در حالت بسته، تیغه ها را با دقت تنظیم کنید تا به حالت صحیح قرار بگیرند

3. هنگامی که آنها را آنطور که هستند می خواهید، هر یک از پیچ ها را کمی محکم کنید، اطمینان حاصل کنید که تیغه ها هنگام حرکت موقعیت خود را حفظ می کنند

ماشین­های ریش­تراش چقدر دوام دارند (عمر می کنند)؟

اگر از ماشین­های ریش­تراش موی خود به طور صحیح مراقبت می کنید، باید آنها سالها عمر کنند و این بدان معنی است که شما باید به طور منظم:

• ماشین­های ریش­تراش آرایشگر خود را با اسپری ماشین ریش تراش در تمام طول روز اسپری کنید

• ماشین­های ریش­تراش خود را بصورت دقیق و منظم نظافت کنید تا همه باقیمانده ها(ی مو و ...) از بین برود

• هر وقت که از ماشین­های ریش­تراش استفاده می کنید آنها را با روغن مناسب ماشین­ ریش­تراش روغن مالی کنید

• همیشه تیغه ها را به درستی تراز کنید

اگر از این مراحل تعمیر و نگهداری ماشین ریش تراش پیروی نکنید، ممکن است متوجه شوید که ماشینهای ریش تراش­تان کند شده اند، موها را می کشند، صدای جغجغ دارند و سطح صافی را که انتظار دارید ایجاد نمی کنند - بنابراین مراقب آنها باشید، در مقابل، آنها مراقب مشتریان شما خواهند بود!

نظر خود را بیان کنید