بهداشت ناخن: چگونه اطمینان حاصل کنید که سرویس های مانیکور شما کاملا بهداشتی هستند

نویسنده مدیر 2020/09/15 08:33:52 0 نظر

بهداشتی نگه داشتن مانیکورها و سایر خدمات ناخن همیشه بخش ضروری مدیریت موفق یک سالن بوده است.
اما با تشدید اقدامات بهداشتی پس از شیوع ویروس کرونا، این امر واقعاً از هر زمان دیگری مهمتر است!
چقدر از تمیزی خدمات مانیکور خود اطمینان دارید؟ آیا شما از بهترین رویه¬ها برای بهداشتی¬ترین درمان¬های ناخن پیروی می کنید؟
به راهنمای گام به گام ما نگاهی بیندازید تا دریابید چگونه به بهترین روش ابزارهای ناخن خود را تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان با اقدامات بهداشتی شما خاطر جمع می یابند ...
1. از تمیز و مرتب بودن میز مانیکور خود اطمینان حاصل کنید
قبل از اینکه مشتری خود را نشان دهد، مطمئن شوید که میز مانیکور شما کاملاً فاقد هرگونه به هم ریختگی است. هرگونه یا هر چیز باقی مانده از مشتری قبلی شما باید کاملاً پاک شود – دستمال¬ها و پدهای پنبه ای باید در سطل آشغال باشد، هر وسیله ای باید به درستی ضد عفونی و کنار گذاشته شود.
با استفاده از یک ضد عفونی کننده سطح یا اسپری مخصوص سطح، کل منطقه را تمیز کنید. شما باید میز خود را با پارچه یکبار مصرف یا پارچه ای که بعد از استفاده قابل شستشو است پاک کنید.
اگر از صفحه محافظ برای میزهای مانیکور استفاده می کنید، باید بین هر مشتری با ضد عفونی کننده در هر دو طرف تمیز شود.
2. دستها را بشویید و از PPE (تجهیزات حفاظت شخصی) سالن خود استفاده کنید
هنگامی که مشتری شما می آید، همیشه دستان خود را در مقابل آنها بشویید، تا آنها بتوانند مطمئن باشند که شما اقدامات بهداشتی مناسب را رعایت می¬کنید.
سپس، از کل تجهیزات حفاظت شخصی مناسب سالن استفاده کنید - این کار ممکن است کمی متفاوت از حد معمول باشد! برای کاهش انتقال Covid-19، اکنون باید از محافظ صورت و همچنین ماسک خود استفاده کنید. پس از تمیز و خشک شدن کامل دست ها، در صورت نیاز دستکش های یکبار مصرف خود را بپوشید. اگر دستکش به دست ندارید، در طول دوره درمان به طور مرتب از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.
3. از مراجعین بخواهید که دستهای خود را با ضدعفونی کننده تمیز کنند
مشتریان هم باید قبل از مانیکور دست های خود را بشویند. آب و صابون مایع ضد باکتری برای این مورد بهترین است، اما باید در محل ایستادن خود یک ضد عفونی کننده دست (در داخل بطری) نیز داشته باشید.
4. وسایل جهت تمیز کردن را آماده داشته باشید 
در حالیکه مشتری شما دستهای خود را می شوید وسایل تمیز خود را جدای از ضدعفونی کننده سالن خود بگذارید اگر از یکی از آنها یا ناحیه دیگری از انبار مواد بهداشتی استفاده می کنید. خوب و مرتب نگه داشتن کشو و محل ایستادن (جایگاه) ضروری است، بنابراین مجبور نیستید بیش از حد غر بزنید تا آنچه را نیاز دارید پیدا کنید.
5. ناخن را با پاک کننده صفحه ناخن پاک کنید
هنگامی که همه چیز تمیز و آماده بود، می توانید مانیکور خود را شروع کنید! ناخن مشتری را با پاک کننده پاک کرده و کار را شروع کنید.
6. هنگام پر کردن از دستگاه جمع کننده گرد و غبار استفاده کنید
هنگام پر کردن ناخن¬ها، گرد و غبار نه تنها کثیف نیست بلکه بهداشتی هم نیست. این ذرات ناخن ممکن است ناقل عفونت باشند، به علاوه شما نمی خواهید از مواد شیمیایی آزاد شده توسط لاک یا اکریلیک استفاده کنید.
استفاده از (دستگاه) جمع¬کننده گرد و غبار مانند به تمیز نگه داشتن میز مانیکور تا حد ممکن کمک می کند.
7. هرگونه وسیله یکبار مصرف را دور بریزید
در حین مانیکور مشتری، وسایل و لوازم ناخن یکبار مصرف را روی میز خود رها نکنید! به محض اینکه کارتان را با یک سوهان ناخن یکبار مصرف، دستمال کاغذی یا چوب های نازک تمام کردید، آن را درون سطل کنار میز خود قرار دهید.
بعد از اتمام کار با هر وسیله قابل استفاده مجدد، وقتی مانیکور به اتمام رسید آنها را در سینی آماده برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن مانیکور قرار دهید - مطمئن شوید که آنها را با وسایل و ابزار تمیز اشتباه نمی گیرید.
8. دستان خود را دوباره بشویید!
وقتی مانیکور مشتری به پایان رسید، دستکش های خود را با در آوردن از روی دست جدا کرده و دور بیندازید. آنها را در سطل آشغال بیندازید و دستان خود را بشویید.
پس از رفتن مشتری، ماسک صورت خود را بردارید - اگر یکبار مصرف است، آن را در سطل آشغال بگذارید. اگر قابل استفاده مجدد است، قبل از خرید یک ماسک نو، آن را درون سبد لباسشویی قرار دهید.
9. ابزار و جایگاه ناخن خود را ضد عفونی و استریل کنید
اکنون وقت آن است که برای مشتری بعدی آماده شوید!
مهم است که اطمینان حاصل کنید تمام ابزارهای ناخن شما کاملاً تمیز و ضد عفونی شده اند تا از هرگونه خطر آلودگی متقابل جلوگیری کنید ...
نحوه تمیز کردن ابزارهای ناخن و زیبایی در یک سالن
قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که تفاوت بین ضدعفونی کردن، ضد عفونی کننده و استریلیزه کردن را می¬دانید
ضدعفونی کردن یعنی از بین بردن هرگونه بقایای آلودگی و شستشو با آب و صابون.
ضد عفونی کردن 99٪ از کل باکتریها، قارچ ها و ویروس ها را از بین می برد
استریلیزه کردن تمام میکروارگانیسم های موجود از جمله تخم های میکروب را از بین می برد
اولین کاری که باید انجام دهید جمع آوری تمام ابزارهای ناخن چندمنظوره است که برای ضدعفونی درست مناسب هستند.
این امر معمولاً شامل ابزارهای سخت و غیر جاذب ناخن مانند:
• ناخنگیرهای فلزی
• سوهان های ناخن فلزی یا شیشه ای
• سر سوهان های برقی ناخن
• هرگونه فشار دهنده کوتیکول پلاستیکی یا فلزی یا استیکرهای هنری ناخن
• کاسه¬های مانیکور
• قلم موی تمیز کردن ناخن می شود.
نحوه ضدعفونی کردن ابزارهای ناخن و زیبایی
برای تمیز کردن و ضد عفونی مناسب ناخن یا ابزارهای زیبایی، فرایند گام به گام باید به صورت زیر باشد:
1. با شستن همه ابزارهای قابل استفاده مجدد، آنها را ضدعفونی کنید.
2. آنها را با یک حوله تمیز خشک کنید.
3. حداقل 10 دقیقه آنها را در داخل ضد عفونی کننده قرار دهید.
4. یا آنها را بردارید یا آنها را در یک ظرف ضد عفونی کننده در محل ایستادن خود بگذارید.
5. در صورت از بین رفتن، آنها را در یک ضدعفونی کننده یا یک کشوی تمیز قرار دهید
6. پس از استریلیزه سازی، ابزارهای ناخن خود را در ضدعفونی کننده بگذارید تا زمانی که آماده استفاده از آنها شوید.
با تهیه یک برس تمیز و خشک، کار را شروع کنید. با استفاده از آن گرد و غبار و باقی مانده را برداشته و درون سطل آشغال بیندازید. سپس، ابزارهای ناخن خود را به سینک ظرفشویی برده و تمیز کنید. سینک ظرفشویی خود را با مقداری آب گرم و صابون پر کنید و خوب آنها را بشویید. بعد از اتمام کار، آنها را آبکشی و با یک حوله تمیز یا دستمال کاغذی تازه خشک کنید.
اگر ابتدا ابزارهای خود را در آب تمیز نکنید در مرحله بعدی ذرات گرد و خاک و کثافات اثربخشی ضد عفونی کننده را متوقف می کند.
پس از تمیز و کاملا خشک شدن، اکنون می¬توانید ابزارهای ناخن خود را ضدعفونی کنید. برای این کار، شما ابزارهای ضد عفونی شده خود را به طور کامل در یک محلول ضدعفونی کننده که باید حداقل 70٪ ایزوپروپیل یا الکل اتیل باشد غوطه ور کنید.
ابزارهای ناخن شما باید حداقل 10 دقیقه در محلول ضدعفونی کننده غوطه ور شود. ظرف میز مانیکور برای تمیز نگه داشتن وسایل و همچنین نشان دادن به مشتریانی که شما بهترین روشهای بهداشتی را برای انها بیان می کنید ایده آل است. 
همیشه از دستورالعمل های خاص ضدعفونی کننده ای که از آن استفاده می کنید پیروی کنید. برخی از آنها اگر مدت زیادی در آن بمانند می¬توانند باعث زنگ زدگی و خوردگی وسایل ناخن شما شوند.
مراقب باشید که چگونه از وسایل تمیز و ضد عفونی خود در طی شب نگهداری می کنید. جعبه ها و کیسه های پلاستیکی بدون هوا می توانند محل تولید باکتری ها باشند. بهتر است به راحتی با برخی حوله¬های توالت یک خط تمیز ترسیم کنید و وسایل خود را به طور مرتب درون آن قرار دهید - به یاد داشته باشید که نباید آنها را با ابزارهای کثیف آلوده کنید.
آیا باید لوازم ناخن خود را استریلیزه کنید؟
در بیشتر اوقات، ضدعفونی کامل بدون نیاز به استریلیزه سازی برای ناخن و ابزارهای زیبایی شما کافی است.
با این وجود، اگر ابزارهای شما همیشه با خون یا مایعات بدن تماس پیدا می کند، باید سریعاً آنها را استریلیزه کنید. چندین سناریوی دیگر نیز وجود دارد که شما را ملزم به استریلیزه سازی ابزار ناخن می کند - مانند حداقل کردن خطر انتقال Covid-19.
اگر می خواستید ابزارهای ناخن خود را استریل کنید، باز هم باید همانطور که در بالا ذکر شد آنها را تمیز، بهداشتی و ضد عفونی کنید.
سپس می توانید آنها را در یک ضدعفونی کننده مناسب قرار دهید.
پس از استریل کردن، می¬توانید از ضدعفونی کننده خود برای ذخیره¬سازی وسایل تمیز شده خود استفاده کنید تا زمانی که به آنها احتیاج داشته باشید. ضدعفونی کننده با دو خط (تاکیدی) برای نگه داشتن ابزارهای شما بصورت بهداشتی مفید است. 
چگونه بافر ناخن یا تخته دارای سنباده را تمیز می¬کنیم؟
تمیز کردن ابزارهای غیرمتخلخل ساخته شده از فلز و شیشه باید بدرستی صورت گیرد. اما ساینده های متخلخل، مانند بافرها و سوهان¬های ناخن چطور؟
اگر این لوازم یکبار مصرف نباشند، باز هم باید آنها را ضد عفونی کنید. همان فرایند هنوز هم باید انجام شود - شما باید کل گرد و غبار را پاک کنید، آنها را بشویید و برای مدت زمان مورد نیاز ضدعفونی کنید.
اگر نمی توانید بافر ناخن خود را کاملاً در ضدعفونی کننده غوطه¬ور کنید می توانید در عوض آن را مستقیماً روی سطح اسپری کنید. 

نظر خود را بیان کنید