مقابله با شایع ترین دردها و رنجهای آرایشگری

نویسنده مدیر 2020/09/15 08:29:37 0 نظر

روزهای شلوغ در سالن می تواند عالی باشد - مگر اینکه در نتیجه کار، با درد دست و پنجه نرم کنید.
مطالعات نشان می دهد که تا 71٪ از آرایشگران از آسیب های ناشی از کار رنج می برند، از کمر درد و درد پا تا سندرم دردناک مچ دست، که گاهی اوقات ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.
اما چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟ برای اکثر آرایشگران، حرفه جدید گزینه راحتی محسوب نمی شود مخصوصاً وقتی علاقه شما و نیز درآمد شما باشد.
آیا آرایشگری برای بدن شما دشوار است؟
در حالی که آرایشگری مزایای زیادی دارد اما یکی از مهمترین نکات منفی تأثیری است که می تواند بر بدن شما بگذارد.
شاید در مورد آن فکر نکنید اما وقتی صحبت از آسیب دیدگی می شود آرایشگری واقعاً خطر زیادی دارد. ایستادن در تمام طول روز، استفاده از حرکات تکراری و غالباً وقت کم برای استراحت مناسب - آرایشگری واقعاً می تواند برای بدن سخت باشد.
برخی از شایع¬ترین شکایات ناشی از درد که آرایشگرها آنها را تجربه می¬کنند عبارتند از:
• آسیب ناشی از فشار تکراری
• سندرم تونل کارپ
• به دام افتادن اعصاب
• التهاب مفاصل
• واریس رگ¬ها
• خستگی ناشی از وضعیت
به این عوامل، استرس یک محل کار شلوغ، نخوردن (چشم پوشی از خوردن) ناهار و اغلب مقدار زیادی کافئین برای ادامه کار خود را اضافه کنید و یک روز آرایشگری می¬تواند احساس تهی (خالی) شدن در شما ایجاد کند!
بنابراین، اگر هرگونه درد و رنجی را تجربه کردید مهم است که تلاش کنید بلافاصله آنها را برطرف کنید تا به موارد جدی¬تری تبدیل نشوند.
آیا هیچ یک از این درد و رنج های رایج آرایشگری را تجربه می کنید؟
آیا هیچ یک از این دردها برای شما آشنا به نظر می رسد؟ نگاهی بیندازید و ببینید برای کمک به تسکین آنها چه کاری می توانید انجام دهید ... 
دست و بازوی خسته
آیا بعد از یک روز طولانی بعد از کوتاه کردن موها، دست ها و بازوهایتان درد می کند، بی حس می شوید یا حس سوزن سوزن شدن به شما دست می دهد؟
شما ممکن است از آسیب فشار تکراری (RSI) یا سندرم تونل کارپ (CTS) رنج ببرید.
متأسفانه، ماهیت آرایشگری شما را در معرض خطر ابتلا به سندرم تونل کارپال قرار می دهد که هنگام فشرده شدن عصب میانی رخ می دهد. در اینجا، حرکت تکراری استفاده از قیچی آرایشگری مقصر است و واقعاً می تواند توانایی شما در انجام کار را تحت تأثیر قرار دهد.
درباره آن چه کاری میتوانید انجام دهید؟
اگر فکر می کنید به CTS مبتلا شده اید باید در مورد کارهایی که باید انجام دهید به پزشک مراجعه کنید.
اگر نگران ابتلا به آن در آینده هستید کارهای خاصی وجود دارد که می¬توانید برای کاهش خطر برای خود انجام دهید.
یکی از ساده¬ترین راه¬های جلوگیری از آسیب¬های بیش از حد به عنوان یک آرایشگر، سرمایه گذاری در قیچی های آرایشگری با بهترین کیفیت است. شما باید یک جفت قیچی تا حد ممکن تیز و سبک دارای قابلیت اصلاح صاف برای کاهش فشار در امتداد بازو پیدا کنید. اگر پیچ کششی دارند سعی کنید آن را تا حد ممکن شل نگه دارید در حالی که با این وجود بتوانید قیچی را به اندازه کافی کنترل کنید.
گفته می شود که دسته¬های انحرافی یا دراز با صاف نگه داشتن شانه¬ها و آرنج و به حداقل رساندن حرکات مچ دست به بهبود وضعیت شما کمک می کنند.
علاوه بر این، در طول روز چند دقیقه به خود اختصاص دهید و دست و بازو را خم کنید. فشار دادن توپ فشاری قبل از اینکه انگشتان خود را بیرون بکشید روش خوبی برای از بین بردن درد است.
یا بازوی خود را در حالی که کف دست¬هایتان رو به بالا است در جلوی خود کش دهید. با دست دیگر، انگشتان خود را به آرامی به سمت پایین و به سمت خود فشار دهید، سپس با بازوی دیگر این کار را تکرار کنید.
خرید قیچی آرایشگری
اگر به طور منظم از سشوار در طول روز استفاده می کنید، ببینید آیا می توانید یک سشوار سبک تر پیدا کنید که بتواند مو را سریعتر خشک کند - هرچه زمان کمتری را برای نگه داشتن ابزارهای سنگین در موقعیت های تکراری صرف کنید، بهتر است.
نسخه های حرفه ای در این زمینه نه تنها شیک به نظر می رسند بلکه وزن آن تنها 400 گرم بوده و زمان خشک شدن در آن نیز کمتر است. وزن آن خصوصاً برای آرایشگران متعادل است و به دست شما اجازه می دهد آرامتر باشد که می تواند از ابتلا به سندرم تونل کارپ نیز جلوگیری کند. 
کمردرد در آرایشگری
اگر به عنوان یک آرایشگر کمردرد را تجربه می کنید مطمئناً تنها نیستید!
درد در قسمت فوقانی کمر و بین تیغه های شانه یکی از شکایات رایج در بین آرایشگران است. این درد معمولاً نتیجه ایستادن روی پاهای شما در تمام طول روز است، در حالی که مجبور هستید بازوها را برای مدت طولانی در یک وضعیت مشابه نگه دارید.
درباره آن چه کاری می¬توانید انجام دهید؟
کمر درد یک مشکل جدی همراه با رنج است. بنابراین، حتی اگر آرایشگر هستید به عنوان اینکه این درد بخشی از کار است به آن بی اعتنا نباشید. در صورت بدتر شدن درد به پزشک یا متخصص فیزیوتراپ مراجعه کنید.
مواردی وجود دارد که به عنوان یک آرایشگر می توانید برای جلوگیری از کمردرد انجام دهید. در مرحله اول، سعی کنید یک چهارپایه سالنی قابل تنظیم در محل ایستادن خود نگه دارید. نشستن می تواند به کاهش فشار روی قسمت پایین بدن شما کمک کند در حالی که اگر خود را با ارتفاع راحت¬تری تنظیم کنید ممکن است مقداری از فشارهای شانه ها و گردن شما را کاهش دهد.
چهارپایه اصلاح 
همچنین مهم است که کمر خود را تا آنجا که ممکن است قوی نگه دارید. مصرف برخی قرص¬ها می تواند در برابر درد آینده از شما محافظت کند. اگر در حال حاضر در ناحیه کمر مشکل دارید حتماً قبل از شروع هرگونه تمرین جدید، مربی خود را مطلع سازید.
پا درد 
البته یکی دیگر از علائمی که تمام طول روز روی پاهایتان باشید بروز می کند درد پا است.
درد پا ناراحت کننده است، اما می¬تواند به مشکلات دیگری نیز منجر شود. اگر نتوانید به درستی روی پاهایتان بایستید به احتمال زیاد حالت بدی پیدا می کنید که منجر به کمردرد بیشتر و مشکلات مفصلی می شود. 
درباره آن چه کاری می¬توانید انجام دهید؟
اول از همه کفش هایی که در سالن می پوشید را چک کنید. ممکن است فکر کنید این تصویر ذهنی به عنوان یک آرایشگر مهم است، اما به خاطر کفش¬هایی که بخشی از آرایشگاه به نظر می رسند اما پشتیبانی مناسبی از شما به عمل نمی¬آورند سلامت خود را فدا نکنید. افزودن کفی¬های ارتوپدی به کفش نیز می¬تواند کمک کند، همچنین تمام تلاش خود را انجام دهید که وزن شما در هر دو پا به صورت یکنواخت توزیع شود. 
هرچه سطحی که روی آن می ایستید سفت¬تر باشد فشار و ضربه بیشتری را روی پاها، زانوها و کمر خود وارد می کنید. پادری آرایشگری بالشتکی برای شما فراهم می¬کند تا پا درد شما کمتر شود و از کمر شما محافظت کند.
تورم قوزک¬ها و زانوها
عارضه جانبی دیگری که بسیاری از آرایشگران بخاطر روی پا ایستادن در تمام روز تجربه می کنند تورم قوزک¬ها یا زانوها است. ایستادن به مدت طولانی می¬تواند گردش خون را کاهش داده و منجر به جمع شدن خون در اندام تحتانی شما شود. با گذشت زمان، این امر می¬تواند منجر به واریس شود.
درباره آن چه کاری میتوانید انجام دهید؟
ورزش برای تقویت گردش خون در هنگام آرایشگری امری حیاتی است. حتی فقط رفتن به یک پیاده روی سریع بعد از کار می تواند به پمپاژ مجدد خون در اطراف بدن کمک کند.
کمک بزرگ دیگر جوراب¬های تنگ و جوراب شلواری است. چنین جورابهائی در طول روز به زانوهای شما فشار مداوم وارد می کنند، موجب گردش خون شده، تورم را کاهش داده و رگهای واریسی را به حداقل می رسانند.
به یاد داشته باشید - اگر از هر دردی که به عنوان یک آرایشگر احساس می کنید واقعاً نگران هستید به پزشک خود مراجعه کنید. آنها می توانند سایر دلایل مشکلات شما را رد کرده و بهترین مشاوره ممکن را به شما ارائه دهند.

 

نظر خود را بیان کنید