راهنمای استفاده از PPE در سالن شما

نویسنده مدیر 2020/08/18 09:11:43 0 نظر

با وجود سالن هایی که به دنبال قرنطینه ناشی از ویروس کورونا به طور رسمی آماده بازگشایی شده هستند، قطعاً این موضوع اهمیت دارد که اطمینان حاصل کنید که PPE مناسب سالن را هم برای تیم و هم برای مشتریان خود در دسترس داشته باشید.
هم اکنون راهنمایی های رسمی دولت درباره بازگشایی سالن شما وجود دارد، که همه چیز را از PPE گرفته تا اقدامات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و موارد دیگر را در بر می گیرد.
با این حال، یک نظرسنجی از طرف فدراسیون ملّی مو و زیبایی انگلستان نشان داد که 74٪ از سالن های مورد سؤال نگران این هستند که به چه نوع PPE نیاز دارند، چقدر هزینه خواهد داشت و آیا در دسترس آنها خواهد بود یا خیر.
بنابراین در این مطالب راهنما، ما نگاهی می اندازیم به اینکه شما نیاز به استفاده از چه نوع PPE دارید و چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که استانداردهای ایمنی مورد نیاز شما را فراهم می کند ...


PPE در یک سالن چیست؟
تجهیزات حفاظتی شخصی (PPE) به هر نوع لباس یا پوششی اشاره دارد که پوشنده را از آسیب، عفونت یا سایر خطرات خارجی محافظت می کند. سالن ها، آرایشگاه ها، آرایشگران و متخصصان زیبایی باید از قبل با برخی از انواع PPE مانند دستکش یکبار مصرف و ماسکهای صورت آشنا باشند، اما افزایش خطر ایجاد شده توسط ویروس کورونا احتمالاً نحوه استفاده از آنها را تغییر خواهد داد.
آیا برای بازگشائی، PPE برای آرایشگاه ها و سالن های زیبایی اجباری خواهد بود؟
آخرین توصیه دولت در مورد "خدمات تماس نزدیک" می¬گوید که PPE توسط آرایشگران زنان، آرایشگران مردان و متخصصان زیبایی پوشیده شود. این حالت باید به صورت سایبان پلاستیکی تمیز صورت باشد که در آن نتواند فاصله¬گذاری کامل اجتماعی 2 متری را حفظ کند. علاوه بر سایبان یا در مناطقی که می توانید فاصله گذاری کامل اجتماعی را حفظ کنید می توان از ماسکهای صورت استفاده کرد.
برخی از تابلوهای مو و زیبایی راهنماهای کاری را نیز شامل می شوند که شامل استفاده از PPE می شود - به برخی از آنها در زیر نگاهی بیندازید ...
• بازگشت به دستورالعمل های کاری
• لیست مجلات بین المللی مو و مطالب آنها درباره ویروس کورونا
• شورای مو و آرایشگران در خصوص بازگشت به برنامه کاری
چگونه هزینه PPE را در سالن خود را پوشش دهم؟
با از دست دادن بیش از 3 ماه درآمد، هزینه اضافی خرید PPE می تواند برای بسیاری از آرایشگران و دارندگان سالن نگران کننده به نظر برسد.
در حالی که شما نیاز به تهیه تجهیزات ایمنی مناسب برای کارمندان خود دارید، در نظر بگیرید که آیا از مشتریان خواسته اید ماسکهای صورت خود را با خود بیاورند یا اینکه آنها را تهیه کنید.
ممکن است هنگام بازگشایی، رزرو‌های زیادی برای سالن خود داشته باشید اما با کاهش ظرفیت قادر نخواهید بود به سرعت از پس همه آنها بر بیایید. برخی از سالن های اروپا با افزودن موقت هزینه PPE در لیست قیمت های خود با این مشکل روبرو شده اند. برخی دیگر ترجیح می دهند هزینه را خود متقبل شوند نه اینکه آن را به مشتری انتقال دهند.
مطمئن شوید آنچه را که از نظر اقتصادی برای سالن شما موجه است را انجام می دهید - فقط صادق باشید و مشتری های شما احتمالاً زمانهای سختی که با آن روبرو هستید را درک خواهند کرد.


نحوه استفاده درست از PPE در سالن…
در حالی که PPE نقش مهمی در بازگشایی ایمن سالن ها دارد، اما این امر بستگی به استفاده صحیح از آن دارد.
علاوه بر این، مهم است که بخاطر بسپارید که PPE به تنهائی شما را به طور صد درصد 100٪ از انتقال محافظت نمی کند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که سالن شما اقدامات بهداشتی و فاصله گیری کامل اجتماعی را به جا و به موقع برای پیروی کلیه کارمندان و مراجعین انجام داده است.
بنابراین، چگونه مطمئن شوید که هنگام باز شدن سالن خود از PPE به طور موثری استفاده می کنید؟
1. آموزش
در حقیقت دانش برای ایمن ماندن در طول این بیماری مهم است. کلیه کارمندان سالن که قبلاً به درستی آموزش دیده باید اصول بهداشت سالن و نحوه استفاده از PPE لازم برای درمان های لازم را درک کنند.
با این حال، اکنون زمان آن است که اطمینان حاصل کنیم که هر کسی که در سالن شما کار می کند، دقیقاً می داند برای ایمن نگه داشتن دیگران چه کاری انجام دهد. برخی از منابع و چک لیست ها را برای کل تیم خود قرار دهید تا قبل از بازگشت به محل کار به آنها رسیدگی کنید. در خصوص صلاحیت های پیشگیری از عفونت برای آموزش های خاص در مورد ویروس کورونا منتشر می کند به وبسایت های معتبر مراجعه نمائید. 
2. پیروی از تمام دستورالعمل ها
نحوه قرار دادن، حذف و دور ریختن PPE سالن شما می تواند تأثیر زیادی در اثربخشی آن داشته باشد. اگر تجهیزات شما یکبار مصرف است، حتماً فقط یک بار از آن استفاده کنید و سپس داخل سطل قرار دهید. همچنین باید با ایمنی کامل بین مشتری ها تغییر یابد.
برای مشاوره در مورد چگونگی استفاده از PPE، به وبسیات های معتبر رجوع کنید.
1. قبل از برداشتن PPE خود، دستها را کاملاً بشویید.
2. ابتدا از پوشش صورت استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که هرگونه ماسک پل بینی تا انتهای چانه شما را پوشانده است.
3. دستکش¬ها را آخر از همه بگذارید.
4- بعد از اتمام کار، دستمال آن را برداشته و داخل سطل قرار دهید.
5- دست ها را از قبل کاملاً بشویید سپس پوشش صورت را برداشته و در سطل قرار دهید.
6. دوباره دستان خود را کاملاً بشویید.
به یاد داشته باشید، باید آگاهانه مطمئن شوید که به صورت خود دست نمی زنید، حتی هنگام استفاده از PPE در سالن.
3. بهداشت و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.
یک نگرانی در مورد استفاده از PPE این است که "احساس امنیت کاذب" ایجاد می کند، به این معنی که پوشنده نوعی حس آرامش خواهد داشت. 
حتی در هنگام استفاده از PPE، همه کارکنان باید تمام تلاش خود را برای انجام این کارها انجام دهند:
• 2 متر از هم فاصله بگیرید
• دستان خود را مرتباً با صابون و آب بشویید
• تمام سطوح را تمیز و مرتب نگه دارید
• اطمینان حاصل کنید که تمام ابزارها و تجهیزات قبل از استفاده ضدعفونی شده اند
• هر یک از وسایل یکبار مصرف را به محض تمام شدن آنها دور بریزید
اگر علائم Covid-19 را از خود نشان دادند در خانه بمانند.
استفاده از چه نوع PPE را باید در آرایشگاه ها، سالن زیبایی یا آرایشگاه خود مورد بررسی قرار دهید؟
بهترین راه برای اطمینان از استفاده صحیح از PPE در سالن شما، انجام ارزیابی خطر قبل از بازگشایی است. این امر باید همه جنبه¬های مدیریت روزانه سالن شما که می تواند خطر انتقال ایجاد کند را برای شما مشخص کند - از جمله مواردی که PPE می تواند به کاهش آن کمک کند.
در اینجا انواع اصلی سالن PPE که به احتمال زیاد در سالن خود نیاز دارید وجود دارد …


سپرهای صورت  
سایبانهای تمیز پلاستیکی برای صورت مانع بین صورت و مشتری شما می شوند. به همین دلیل، آنها به عنوان یک الزام رسمی برای آرایشگران زنانه، آرایشگران مردان و متخصصان زیبائی معرفی شده اند که قادر به حفظ فاصله گذاری کامل اجتماعی 2 متری در طی هر نوع درمان یا خدمات نیستند.
در برخی وبسایت های معتبر طیف وسیعی از سایبانهای محافظ در دسترس است، مثلا پکیج 4 تائی دارای باند فوم فاقد لاتکس و صفحه نمایش مقاوم در برابر مه
• محافظ مستقیم محافظ صورت با سایبان های 10 تائی جایگزین - مناسب برای تهیه برای هر یک از کارمندان.
ماسکهای یکبار مصرف صورت در سالن
ماسکهای صورت اکنون برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی الزامی است و به کسانی که در فضاهای محصور در جایی که امکان تضمین فاصله اجتماعی وجود ندارد- مانند مغازه ها، توصیه می شود. در حالی که محافظ¬های صورت برای کارمندان در فاصله 2 متری مشتری لازم است، ماسکهای صورت باید توسط همه افراد در سالن نیز پوشیده شود، حتی اگر بتوانند اقدامات کامل فاصله گذاری اجتماعی از راه دور را حفظ کنند.
جعبه 50 تایی ماسک صورت یکبار مصرف دارای گرید پزشکی است و برای کارمندانی که وقت لازم برای شستن روکش صورت خود را ندارند، فوق العاده است. در صورتی که فراموش کنند که با خودشان بیاورند می توانید برای مشتریان نیز مقداری در دسترس داشته باشید.


ماسک صورت پارچه ای
ماسک های صورت پارچه ای مستقیم سالن 100٪ قابل شستشو با دستگاه هستند، به این معنی که در صورت نیاز می توانید از آنها در سالن استفاده مجدد کنید. قابل انعطاف، تنفس و راحت است، بنابراین می توانید برای محافظت بیشتر زیر محافظ صورت کار کنید. بسته¬های پنج تائی در دسترس آنها با قیمت های مختلف در دسترس است تا بتوانید کل تیم خود را با قیمتی عالی مجهز کنید.
صفحه های بهداشتی Perspex
برای میزهای پذیرش و ایستگاه های ناخن، صفحه های بهداشتی perspex می توانند اطمینان بیشتری را برای مواقعی فراهم کنند که فاصله گذاری کامل اجتماعی 2 متری ممکن است کاملاً امکان پذیر نباشد. همراه با استفاده از سایبان صورت و پیروی از اقدامات بهداشتی مناسب، یک صفحه بهداشتی می تواند به بازگرداندن تکنسین¬های ناخن به سر کار کمک کند.
لباس یک شکل سالن و پیش بند/ لباسهای یکبار مصرف 
اگر کارکنان شما لباس یک شکل سالن می پوشند، ایده خوبی است که اجازه دهید آنها را به همراه هر حوله یا لباس دیگری که با آن استفاده می شود در سالن بشویند. از شستشو با آبگرم استفاده کنید و آنها را بیرون بیاورید تا در اسرع وقت در جای دیگری تمیز شوند.
همچنین توصیه شده است كه كاركنان دارای پیش بندهای یکبار مصرف باشند و مشتریها به جای لباسهای قابل شستشو از لباسهای یكبار مصرف استفاده كنند. فقط مطمئن شوید که آنها را با دقت بر می دارید بدون اینکه آنها را بالای سر مشتری بکشید. این موارد مخصوصاً در هنگام شستشوی مو مفید است بنابراین لباسها خیس نمی شوند.


دستکش یکبار مصرف
توصیه شده است که برای مدتی محافظت از پوست در برابر بیماریهای پوستی، ارایشگران و متخصصان زیبایی برای مدتی دستکش یکبار مصرف بپوشند. در حالی که شستن دست به عنوان موثرترین روش برای جلوگیری از انتشار ویروس توصیه می شود، دستکش می تواند اطمینان بیشتری به مشتری بخصوص در هنگام مانیکور بدهد.
با این حال، حتی در هنگام پوشیدن دستکش، باید باز هم دستها را مرتبا بشویید و از لمس صورت خود جلوگیری کنید، در غیر این صورت آنها مؤثر نیستند.
سایر ابزارهای پیشگیری از عفونت…


ضدعفونی کننده دست
ضد عفونی کردن مکانها در سالن می تواند به کاهش آلودگی متقابل کمک کرده و به مشتری در احساس امنیت کمک کند. در حالی که شستن دست با آب و صابون هنوز مؤثرترین اقدام بهداشتی است، ضد عفونی کننده مخصوصاً در هنگام مانیکور و پدیکور مفید است، به خصوص برای اولین بار که مشتری ها وارد سالن می شوند.
ژلهای ضد باکتریایی حاوی حداقل 62 تا 65٪ الکل برای اطمینان از کشته شدن میکروب ها در عرض چند ثانیه است.
دستمالهای کاغذی
قدیمی ترین توصیه ها اغلب بهترین هاست، از جمله اقدامات ساده برای مهار همه سرفه ها و عطسه ها در بافت صورت. تصور می شود با ایجاد ذرات معلق در هوا از ذرات ویروس، سرفه و عطسه یکی از اصلی ترین راههای انتشار عفونت است. بنابراین، حتماً در هر ایستگاه چه برای مشتری و چه برای کارکنان دستمال کاغذی داشته باشید و یک سطل محصور وجود داشته باشد تا سریعاً آنها را دور بیندازید.


حوله های یکبار مصرف
پک حوله های یکبار مصرف باعث کاهش نیاز مداوم به حوله ها بعد از هر مشتری شده و برای آرایشگری ایده¬آل است. در عوض، حوله های به ابعاد 40 سانتی متری در 80 سانتیمتر می توانند برای تراشیدن یا هر نوع درمان دیگری برای صورت استفاده شوند، سپس با بهترین رویه های بهداشتی داخل سطل قرار دهید. آنها را در بسته های 100 عددی نگهداری کنید.


دستگاه پخش کننده فویل مو
 شما می توانید به همکاران خود کمک کنید تا فاصله اجتماعی ایمن را حفظ کنند و از آلودگی متقاطع سالن با دستگاه فویل خودداری کنند. با بریدن فویل ها به طول مورد نیاز با لمس دکمه، می توانید به به حداقل رساندن مدت زمانی که مشتری شما باید در سالن در حالت انتظار بگذراند و مدت زمانی که تیم شما برای تهیه فویل های خود سپری می کند کمک کند. هر رنگکاری می تواند حتی در شروع هر روز سینی کامل خود از فویل های از پیش بریده شده دستمال کاغذی را با خود داشته باشد تا بتوانند با رنگ کردن مو مستقیماً کار خود را ادامه دهند.

 

نظر خود را بیان کنید