اهمیت بهداشت در سالن - روشهای کاری ایمن و بهداشتی

نویسنده مدیر 2020/08/09 08:54:21 0 نظر


کسب و کار از هر نوعی که باشد، قانون تصریح می کند که هر محل کار باید یک محیط کاملاً بهداشتی باشد. این امر در شرکتهائی مانند سالن زیبایی یا مو که هر روز افراد بسیار مختلفی را می بیند بسیار مهم است. علاوه بر سنگینی کف پا، کار کردن در محیط سالن همچنین به معنای این است که شما در معرض بسیاری از مشتری های مختلف قرار دارید و با همه جای بدن از مو و پوست سر و ناخن های انگشت و ناخن های شست پا گرفته تا خصوصی¬ترین مناطق انها سر و کار دارید.
با توجه به همه این موارد، به عنوان یک صاحب سالن، ضروری است که بهداشت عالی سالن و خانه داری خوب در کسب و کار شما در اولویت ذهنی شما باشد، نه تنها برای کارمندان شما بلکه برای بازدید کنندگان و مشتریان خود که از این نکته اطمینان حاصل کنید که تجارت شما همچنان به طور موثری مدیریت می شود و سلامت هیچ کس در معرض خطر نیست.
چرا حفظ استانداردهای بهداشت در سالن زیبایی بسیار مهم است؟
حفظ استانداردهای بهداشتی سطح بالا در سالن شما برای جلوگیری از خطرات آلودگی متقابل بسیار حیاتی است. خواه از خودتان باشید، یا از سایر مشتریها یا ابزارهای کثیف، در صورتی که تلاش نکنید تا جلوی آنها را بگیرید قارچ ها، ویروس ها، انگل ها و باکتری ها به راحتی می توانند گسترش پیدا کنند.
وسایلی مانند شانه ها، قیچی، موچین کاندیداهای اصلی آلودگی متقابل هستند - به علاوه، مشتریان اگر احتمالاً می دانستند که از همان قیچی روی همه مشتریان بدون تمیز کردن آنها استفاده می کنید شما فرد نسبتاً منفوری می شدید! میکروب ها به این ترتیب می توانند به راحتی بین مشتری ها پخش شوند و می توانند باعث عفونت هایی شوند که بعید است آنها را دوباره به سالن شما بازگرداند.
بهترین کار این است که بهداشت را در اولویت کار روزانه سالن خود قرار دهید. شما می توانید یک چک لیست بهداشتی سالن داشته باشید تا به کل تیم به بهترین روش ها یادآوری کنید و به بهترین روش ها برای تمیز کردن سالن، آموزش دهید.
شیوه های کاری ایمن و بهداشتی در سالن ... چه کسی وظیفه حفظ بهداشت در سالن را بر عهده دارد؟

این وظیفه هر کسی است که در کسب و کار سالن شما کار می کند که حداقل ها در زمینه اصول بهداشت را رعایت کند. اطمینان حاصل کنید که کلیه مسئولیتهای بهداشتی مانند استریلیزه کردن شانه¬ها یا تمیز نگه داشتن کف بعد از اینکه موی مشتری را کوتاه کردید یا ناخن¬های آنها سوهان شدند را به آرایشگران، درمانگران یا کارمندان پشتیبانی سالن واگذار کردید. ما توصیه می کنیم یک لیست چک وظایف روزانه ایجاد کنید و وظایف را تعیین کرده و سابقه زمان انجام کار توسط فرد را ثبت کنید. این مهم شامل کلیه مناطق، از کف سالن گرفته تا توالت، آشپزخانه، محل پذیرایی و هر مکانی که در آن قرار دارید می باشد. این امر باعث می شود اطمینان یابید در حالی که سالن خود را بصورت کارآمد نگه داشته اید، هیچ چیز فراموش نشده است.
تمیز نگه داشتن مبلمان سالن…
ناگفته پیداست که محل سالن شما باید در همه زمان ها تمیز و بهداشتی باشد. قسمتهایی که با آنها سرو کار دارید با حجم بالای استفاده روزانه، مانند نیمکت¬ها و صندلیهای زیبایی باید بین هر مشتری و / یا یک پوشش جدید که روی سطح قرار دارد کاملاً تمیز شوند.
بیشتر صندلی های سالن از PVC یا وینیل ساخته شده اند و باعث می شود تا بسادگی با استفاده از مواد ضد عفونی کننده، تمیز و ضدعفونی شوند. با این وجود، اطمینان حاصل کنید که از محصولات تمیز کننده مناسب استفاده می کنید. شایان ذکر است که از هرگونه مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل خودداری شود زیرا این احتمال وجود دارد که با PVC یا وینیل واکنش نشان دهد، آن را شکننده کرده و درنهایت باعث ترک خوردگی آن می شود. به محض اینکه سطح شکسته شده¬ای را روی هر مادّه¬ای بگیرید ضدعفونی کردن مناسب آن بسیار دشوار می شود و باعث ایجاد منطقه ای می شود که می تواند باکتری¬ها را برداشت و تکثیر کند.
جلوگیری از آلودگی متقابل تجهیزات ...
این بسیار مهم است که کل تجهیزات بین هر استفاده کاملاً تمیز شود و ضروری است که از روش میانبر استفاده نشود. وسایلی مانند شانه ها، برس ها، غلطک ها، گیره ها و ابزارهای ناخن که با چندین مشتری در تماس هستند باید بطور مکرر بین استفاده تمیز شوند و در صورت عدم نیاز، در شرایط تمیز و خشک نگهداری شوند.
اگر مشتری ای مراجعه کند که به وضوح یک عفونت باکتریایی یا قارچی یا حتی یک زخم در ناحیه ای که شما با آن سروکار دارید معمولاً بهتر است که از جانب احتیاط عمل کنید و به آنها دست نزنید. آنها نه تنها خطرات آلودگی متقابل را افزایش می دهند، بلکه می توانید شرایط (بیماری) را نیز بدتر کنید. با این حال، مراقب باشید که مشتری را آزار ندهید یا خجالت نکشید - از آنها بخواهید که آیا می توانند ابتدا از پزشک مشاوره بگیرند، زیرا نمی خواهید به آنها آسیب بیشتری وارد کنید.
ما همیشه توصیه می کنیم برای هرگونه نیاز خاص، از توصیه های مربوط به برچسب محلول نظافتی انتخابی خود پیروی کنید، اگرچه مواد ضد عفونی کننده و آب داغ نیز در استریل نگه داشتن ابزارها موثر است. حوله ها و سایر ملافه ها را نیز باید به طور مرتب بشویید چون حوله های دارای لک و استفاده شده نه تنها ناخوشایند به نظر می رسند بلکه می توانند در صورت رها کردن آنها در اطراف رطوبت، میکروب ها را نیز در خود جای دهند.
تمیز نگه داشتن کف سالن…
با وجود جریان سنگین صدای پا، کف سالن شما مرکز تجمع فعالیت بوده و به همین دلیل باید در همه اوقات تمیز بماند. اگر کاشت ناخن از بین رفته است، یا به عنوان مثال موهای زیادی در اطراف ناحیه بریدگی شما جمع شده است این موارد باید به سرعت پاک شود، نه تنها برای جلوگیری از بروز حوادثی مانند سر خوردن و سکندری خوردن، بلکه برای جلوگیری از انتشار باکتری ها از محلی به محل دیگر. در پایان هر روز، اطمینان حاصل کنید که یک کف کاملاً تمیز و آماده برای روز بعد آماده کرده¬اید!
اهمیت بهداشت شخصی در سالن…
این مهم است که همه کارکنان سالن اهمیت بهداشت شخصی هنگام کار در سالن مو یا زیبایی را درک کنند. در مرحله اول، حفظ یک تصویر حرفه ای که تضمین کند مشتری شما به بازدید شما اطمینان دارد مهم است.
ثانیا، بهداشت شخصی ضعیف می تواند منجر به گسترش باکتری ها شود - چیزهایی مانند ناخن های کثیف و دست و لباس های شسته نشده میکروب هایی را در خود جای می¬دهد که به طور بالقوه می تواند به مشتریها منتقل شود.
در بعضی از روشها، ممکن است هنگام استفاده از نواحی و درمانهای بسیار حساس مانند استفاده از مژه و درما پلنینگ، دستکشهای یکبار مصرف به دست شستن به تنهایی ترجیح داده شود.
ناگفته نماند که وظیفه شماست که هنگام اجرای درمان از یک مشتری به مشتری دیگر از تمیز نگه داشته شدن پرسنل خود اطمینان حاصل کنید. شیوه های ساده مانند اطمینان از تمیز بودن دست ها و لباس فرم عاری از هر گونه اصلاح ناخن یا مو کل چیزهای اساسی برای کمک به بهداشتی ماندن سالن شما است.
رعایت بهداشت سالن ها در حد اعلا کاری ندارد و یک رویه جدی برای اطمینان از رعایت مقررات لازم توسط سالن شما است. همچنین، این کار تضمین می کند که تجارت شما نه تنها جذابتر به نظر می رسد بلکه به عنوان یک سالنی که به جزئیات توجه می کند در مشتریان شما اعتماد ایجاد می کند.
چک لیست محصولات بهداشتی سالن…
آیا شما برای حفظ شیوه های کاری ایمن و بهداشتی، همه چیز را در سالن خود دارید؟ بررسی کنید که آنها را دارید و برای بهداشت کامل سالن و جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت های معتبر دیگر مراجعه فرمائید.
• ضد عفونی کننده ابزار
• ظرف ضد عفونی کننده
• دستکشهای یکبار مصرف
• صابون و ضدعفونی کننده دست
• حوله های تمیز و حوله های کاغذی
• پاک کننده سطح آنتی باکتریایی
• رول مبل زیبایی یا روکشهای تمیز.

نظر خود را بیان کنید