آیا آمادگی رسیدگی به کار مشتریان مو پس از قرنطینه سراسری را دارید؟

نویسنده مدیر 2020/07/01 17:11:12 0 نظر
 

شما با داشتن تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) مناسب و سازماندهی شیفت­های کارمندان که رویه های بهداشتی سالن شما را رعایت می کنند هنگام لغو تعطیلی سراسری در حال آماده شدن برای بازگشائی سالن خود هستید.

اما آیا وقتی مشتری روی صندلی شما می نشیند فکر کرده اید که با چه چیزی روبرو خواهید شد؟ با تقریباً 4 ماه بدون هیچگونه مراقبت حرفه ای - و حتی اشتباهات شخصی - لازم است که کیت ابزار کامل خود را در اختیار داشته باشید تا بعد از تعطیلی سراسری به کار مشتریان مو رسیدگی کنید.

در اینجا برخی از متداول­ترین موارد مربوط به مو که پیش بینی می کنیم با آنها روبرو خواهید شد و نکاتی درباره نحوه کنار آمدن با آنها ذکر شده است.

ریشه­های دارای رشد بیش از حد

اگر مشتریانی دارید که در طی تعطیلی سراسری، برای کار حضوری در برابر رنگ جعبه مقاومت می­کنند شما ابتدا متوجه خواهید شد که تصحیح رنگ چندانی روی دستان شما انجام نشده است!

اما آنچه شما خواهید داشت بصورت بالقوه رشد مجدد ریشه تا چهار ماه است - که می­تواند به دو اینچ مو تبدیل شود که باید با بقیه طول مو بلند یا مخلوط شود.

در طول مشاوره مجازی خود، چرا از مشتری خود سوال نمی­کنید که آیا می­خواهد از این فرصت استفاده کند تا رنگ جدیدی را امتحان کند یا خیر؟ کشیدگی ریشه یا ombre ممکن است مدل موی با نگهداری ضعیف باشد که آنها اکنون مدتی است در فکر امتحان کردن آن هستند.

در غیر اینصورت، سوابق مشتری خود را بررسی کنید و ببینید که رنگهای مو، روشن کننده های مو و فویل های آماده را برای آنها دارید یا خیر زیرا ممکن است ناگهان متوجه شوید که با انباشتی از قرار ملاقات­های بیش از حد معمول روبرو شده اید.

چرا سرمایه گذاری در دستگاه پخش­کننده فویل را مد نظر قرار نمی دهید، بدینگونه وقتی قرار ملاقاتهای مربوط به رنگهای مختلف دارید وقت زیادی را برای کوتاه کردن فویل­ها هدر نمی­دهید.

موی آسیب دیده

متأسفانه ممکن است برخی از مراجعین شما نتوانند منتظر بازدید سالن شما باشند و برخی از درمانهای مربوط به موهای آسیب دیده بالقوه را خودشان انجام دهند. این امر ممکن است یک کار سنبل کاری شده و تلاش برای فر کردن باشد و یا شاید کسی باشد که طول زیاد موهایش باعث نشده از آنها عاشقانه مراقبت کند، کاری که قبلاً در سالن برایش انجام می شد.

اول از همه، هر گونه آسیب جدی به مو باید به دقت و مو به مو مورد بررسی قرار گیرد. اگر رنگ کردن مو به طور صحیح صورت نگرفته باشد هنگام غروب موقع خارج کردن رنگ باید بسیار با دقت عمل کنید بدون اینکه صدمه بیشتری به مو وارد شود. به مشتری خود توضیح دهید که برای رسیدن به بهترین نتایج می­توانید با وی چند ملاقات داشته باشید.

در این صورت، اولاپلکس می تواند محصول ناجی واقعی باشد. در حالی که این محصول می تواند در طول استفاده از رنگ مو مورد استفاده قرار گیرد شما می توانید قبل از اینکه به رنگ زدن بپردازید به عنوان یک درمان مستقل جهت بازسازی قدرت مو در ابتدا از آن نیز استفاده کنید.

چگونه می توان یک روش درمانی مجزا با اولاپلکس انجام داد ...

  1. مقدار 14 گرم OLAPLEX No.1 (اولاپلکس شماره 1) را با 2 گرم (90 میلی لیتر) آب در یک بطری اپلیکاتور بدون پاشش مخلوط کنید. مشتری را به طرف ظرف شامپو ببرید و به اندازه کافی از آن روی سر وی بریزید. به مدت 5 دقیقه روی سر وی کار کنید.

اگر مشتری شما با انباشتی از محصولاتی نظیر روغن یا سیلیکون مواجه است ابتدا شامپو OLAPLEX No.4 (اولاپلکس شماره 4) را روی موها استفاده کرده، آبکشی کرده و با حوله خشک کنید. سپس روی موهای مرطوب و خشک شده از حوله استفاده کنید.

  1. بدون آبکشی OLAPLEX No.1 (اولاپلکس شماره 1) و ترکیب با آب، مقدار زیادی از OLAPLEX No.2 (اولاپلکس شماره 1) را از ریشه­ها تا انتها بمالید و کاملاً روی آن کار کنید. حداقل 10 دقیقه بگذارید. در صورت تمایل می توانید مدت زمان طولانی­تری روی آن بگذارید.
  2. آبکشی کرده و به آرامی شامپو بزنید و در صورت نیاز به درمان از طریق پروتئین، در این مرحله باید انجام شود (از دستورالعمل­های درمان مربوط به شامپو یا شستشوی بعد از آن پیروی کنید)، سپس حالت دهید و طبق معمول ادامه دهید. توصیه می­شود برای کسب بهترین نتیجه از شامپوی شماره 4 (Bond Maintenance) و حالت­دهنده شماره 4 (نگهدارنده پیوند شماره 4 (Bond Maintenance) استفاده کنید.

پس از درمان مستقل با OLAPLEX، مشتریان می توانند قبل از بازگشت به هر نوع درمان شیمیایی یا رنگی دیگر، به ترمیم موهای خود در خانه با شامپو و حالت دهنده محافظ موی OLAPLEX شماره 3 ادامه دهند.

تصحیح رنگ

ممکن است فقط رنگ کردن نباشد که مشتریان سعی دارند در طی تعطیلی سراسری، بواسطه آن خلاقیت خود را نشان دهند! برخی ممکن است به میزان کم از رنگ نیمه دائمی یا رنگهای مستقیم استفاده کرده باشند - داشتن موهای آبی ممکن است در خانه جالب به نظر برسد اما در صورت مواجه شدن با بازگشت به کار مشتریان شما ممکن است نظر خود را تغییر داده باشند!

اگرچه ممکن است رنگدانه به اندازه بالابرها و رنگهای دائمی آسیب­زا نباشد اما می­تواند گاهی برای پاک کردن بخصوص روی موهای متخلخل یا آسیب دیده شما را فریب دهد. به جای استفاده از پراکسید که می­تواند باعث صدمه بیشتر به موها شده و به سادگی رنگدانه را به عمق بیشتری به ساقه مو هدایت کند سعی کنید از یک پاک کننده رنگ مانند Pulp Riot Black Canvas، کیت پاک کننده رنگ موی Louise Galvin یا کیت پاک کننده رنگZalon Pro London  استفاده کنید.

اگر هنوز هم مقداری رنگ باقی مانده باشد ممکن است بتوانید آن را با یک تونر رنگ مخالف خنثی کنید یا بهتر است به مشتری خود توصیه کنید که با استفاده از یک شامپوی شفاف­کننده و نرم­کننده عمیق ادامه دهد چرا که به مرور آن را از بین می برد.

کوتاه کردن حاشیه

چون مو می تواند هر ماه به اندازه نیم اینچ (یک سانتیمتر) رشد کند جای تعجب نیست که حاشیه­های طولانی دارای خارش جزء اولین قسمتهائی باشند که توسط خود فرد کوتاه شوند! فیلم­های اینستاگرامی افراد مشهور که ظاهراً به راحتی حاشیه های موی خود را کوتاه می­کنند شاید در ترغیب مشتریان برای کنار گذاشتن قیچی آشپزخانه کمکی نکرده باشد.

بنابراین با بازگشت مشتریهای شما، اگر با چند حواشی ناپسند روبرو شدید تعجب نخواهیم کرد! در حالیکه بهترین روش عمل صبر کردن تا رشد موهاست، نگاهی به برخی از سبک­های جدید حاشیه­ای بیندازید که می­توانید از آنها برای پنهان کردن اشتباهات استفاده کنید. اگر موها بیش از حد صاف شده­اند می بینید که می توانید آنها را با کمی تغییر زمینه­ای نرم کنید.

اگر مشتری شما اجازه داده است که حاشیه موهایش به رشد خود ادامه دهد شاید شما بتوانید از این رشد جدید با سبک خاص حاشیه پرده­ای امسال بیشترین استفاده را ببرید؟

نظر خود را بیان کنید