نحوه بازگشایی سالن یا آرایشگاه شما بعد از دوران قرنطینه سراسری

نویسنده مدیر 2020/06/22 12:46:54 0 نظر عمومی,

بعد از لغو قرنطینه چقدر آماده هستید که سالن خود را مجدداً باز کنید؟ در حالی که ما در انتظار تأیید دولت در مورد نحوه و زمان بازشدن سالن ها و آرایشگاه ها هستیم می دانیم که بسیاری از مشاغل می خواهند خود را در اسرع وقت آماده کنند.
بعلاوه، شما می توانید تغییرات بزرگی را که نیاز به انجام آنها دارید را ایجاد کنید که مستلزم برنامه ریزی، سازماندهی و بودجه اضافی است، بعلاوه باید با تیم خود ارتباط برقرار کنید که چگونه با توجه کافی (به مسائل) به کار خود بازگردند.
بنابراین تا زمانی که حرفهای رسمی در مورد الزامات دقیقی که از صنعت مو و زیبایی خواسته می شود ابلاغ شود ما تعدادی از بهترین نکات کاربردی را که به احتمال زیاد می توانند در بازگشایی سالن شما پس از قرنطینه سراسری نقش داشته باشند برای شما بصورت خلاصه آورده ایم...

 

1. ارزیابی ریسک


اولین قدم شما قبل از اینکه طرح بازگشایی خود را به اجرا بگذارید شناسایی مناطقی از سالن شماست که خطر گسترش عفونت را ایجاد می کند. آگاه باشید که هر درمانی که ارائه می دهید ممکن است خطرات مختلفی را به همراه داشته باشد و نیاز به مقدمه¬چینی یا ابزار خاص خود برای ایمن سازی آنها دارد.
تحقیقات علمی فعلی نشان می دهد که ویروس Covid-19 عمدتاً از طریق موارد زیر انتشار می یابد:

• افراد در فاصله 2 متری از یکدیگر
• از طریق قطرات ریز تنفسی از طریق سرفه و عطسه
• لمس صورت پس از تماس با سطح آلوده به ویروس
این اطلاعات ممکن است هنگام شناسایی خطرات به شما کمک کند. به عنوان مثال، آیا یک منطقه در سالن شما وجود دارد که تمام اعضای تیم باید در طول روز به آن دسترسی داشته باشند؟ ممکن است شما بخواهید مطمئن شوید که این منطقه مرتباً تمیز می شود یا به روش های دیگری برای کاهش نیاز به تماس فکر می کنید.
همچنین می توانید یک جلسه ویدیویی با تیم خود برگزار کنید تا از آنها بپرسید بزرگترین نگرانی¬های آنها در مورد افتتاح چیست و چه کاری می توانید انجام دهید تا احساس امنیت بیشتری در بازگشت به کار داشته باشند.

 

2. بهداشت سالن


یک برنامه بهداشت و آماده برای سالن برای بازگشایی شما ضروری است. درحالیکه احتمالاً شما قبلاً رویه های بهداشتی دقیقی را ایجاد کرده¬اید، حتما آنها را مرور کرده و ببینید به چه تغییراتی یا اضافاتی نیاز است...
شستن دستها
حتی اگر از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید نمی توان بر اهمیت دست شستن به اندازه کافی تأکید کرد. کارکنان باید دستهای خود را بین هر مشتری حداقل به مدت 20 ثانیه با آب گرم و صابون بشویند، سپس با یک حوله یکبار مصرف خشک کنند.
ضدعفونی کننده دست نیز باید در کلیه مراحل کار برای استفاده مشتری ارائه شود، اما نباید جایگزین شستشوی دست برای کارکنان باشد.
تمیز کردن سطح و ابزار
کلیه ابزارهای مو و زیبایی باید با استفاده از ظرف ضدعفونی کننده، پاک کننده ضد عفونی کننده یا دستگاه استریل کننده بین هر مشتری تمیز شوند. ممکن است در صورت امکان، ابزارهای یکبار مصرف مثل سوهان های ناخن در اولویت باشند.
در طول روز از ابزارهای پاک کننده ای استفاده کنید که در فواصل منظم آنها را چک می کنید تا از تمیز شدن کلیه محلهای نشستن، میزها، دستگیره¬های در، دستگاه های کارت¬زنی و صندلی های دارای ضد عفونی کننده مناسب اطمینان حاصل کنید. با استفاده از حوله های کاغذی یکبار مصرف تمیز کرده و یا پارچه های قابل استفاده مجدد را بعد از هر بار استفاده در سبد لباسشویی قرار دهید.
سالن خود را مرتب کنید و مواردی مانند مجلات و بالشت¬های تزئینی را حذف کنید تا نظافت هرچه آسانتر و موثرتر انجام شود.
خشکشویی
حوله ها و روپوش ها را قبل از قرار دادن در سبد لباسشویی در بسته فقط باید یکبار استفاده کنید. لباس های یکبار مصرف برای مشتریان و پیش بندهای یکبار مصرف برای کارکنان نیز می تواند برای محافظت بیشتر استفاده شود. یونیفرم های سالن را باید در سالن بگذارید و به جای اینکه به خانه ببرید آنها را بشوئید. اگر کارکنان لباس یونیفرم ندارند به آنها توصیه کنید لباس را عوض کنند - لباسی که آنها در سالن می¬پوشند باید در یک کیسه پلاستیکی قرار داده شده و به محض رسیدن به خانه شسته شود.
همه لباسشویی ها را در یک چرخه داغ تمیز کرده و اجازه دهید در یک محیط تمیز خشک شوند.
تهویه
در صورت امکان، پنجره ها را باز نگه دارید تا از گردش هوای تازه اطمینان حاصل شود. هنگام سوهان زدن به ناخن ها از جمع کننده های گرد و غبار در محل های ناخنکاری استفاده کنید. در حال حاضر، تصور نمی شود تهویه هوا باعث افزایش چشمگیر انتشار در مناطق با تهویه مطبوع شود، اما هنوز مطالعات در حال انجام است.
بهداشت شخصی
برای سرفه و عطسه، دستمال های کاغذی زیادی فراهم کنید. از کارمندان بخواهید که از پوشیدن جواهرات خودداری کنند و خوشحال باشند که می توانند ناخن های خود را در این مدت کوتاه نگه دارند. در حالت ایده آل ، موها باید به پشت و خارج از صورت گره خورده باشند - این امر می تواند نیاز به پرسنل برای لمس صورتشان را کاهش داده و به محافظت از آنها کمک می کند.

 


3. فاصله گذاری اجتماعی


مانند سایر مناطق زندگی و صنعت، از طرف دولت توصیه می شود که فاصله اجتماعی 2 متری در هر زمان ممکن در سالن ها رعایت شود.
قبل از بازگشایی سالن خود، اطمینان حاصل کنید که همه مراحل درمانی تا حد امکان از هم دور هستند و در صورت لزوم آنها را کاهش دهید. قبل از رسیدن آنها به مشتریها توصیه کنید که این خط مشی را رعایت کنند. اگر مشتری ها زود می رسند یا آرایشگر آماده نیست از آنها بخواهید که در بیرون یا در اتومبیل خود منتظر بمانند.
علاوه بر این، کارکنان را به صورت چرخشی مدیریت کرده و سعی کنید کارمندان را در همان شیفت نگه دارید. در مناطقی که فاصله¬گیری اجتماعی دشوار است می توان صفحه های بهداشتی perspex را تنظیم کرد یا از کلاه¬های لبه دار استفاده کرد.

 


4. رزرو مشتری


قبل از هر قرار ملاقات، مطمئن شوید که مشتریان می دانند از آنها می خواهید از چه دستورالعمل¬هایی پیروی کنند – خواه از طریق تلفن، پیامک یا ایمیل. قبل از ورود به سالن، از آنها بپرسید که آیا علائم ویروس کرونا را دارند یا با کسی زندگی می کنند که به این ویروس مبتلاست.
رزرو را فقط با قرار ملاقات قبول کنید و هرگونه ورود بدون تماس تلفنی قبلی را به حالت تعلیق درآورید. اطمینان حاصل کنید که در ورودی خود علامتی درمورد قوانین خود در مورد ورود به سالن دارید.
در صورت امکان، مشاوره¬های مربوط به مشتری را از قبل از طریق تلفن یا تماس ویدیویی انجام دهید و برخی قرار ملاقات¬ها را در بیرون بگذارید تا اطمینان یابید که کسی برای مدتی طولانی در اتاق انتظار شما ننشسته باشد.
اگر دوست دارید مشتریان از ماسکهای صورت استفاده کنند از آنها بخواهید که آنها را با خودشان بیاورند یا در هنگام ورود یکی از آنها را برایشان تهیه کنند. اطمینان حاصل کنید که هر کسی که وارد سالن می شود دستهای خود را شستشو داده و از مواد ضدعفونی کننده استفاده می کند.
قرار ملاقات ها همچنین باید به گونه ای باشد تا در هر زمان مشتریان زیادی در سالن حضور نداشته باشند. اجازه دهید وقت اضافی بین هر مشتری جهت تمیز کردن وجود داشته باشد.
مجلات را حذف کرده و به مشتریان توضیح دهید که در حال حاضر نمی توانید چای یا قهوه به آنها پیشنهاد دهید. وقتی صحبت از پرداخت می شود فقط از آنها کارت عابر بانک بخواهید ترجیحاً بدون تماس.

 


5. خرده فروشی در سالن


بازگشت مشتریان ممکن است فرصتی مناسب برای خرده فروشی باشد. محصولات خود را پشت میز پذیرش خود نگه دارید یا اگر این امر امکانپذیر نیست از مشتریان بخواهید تا زمانی که آماده خرید آنها نیستند آنها را برندارند. تا حد امکان محصولات کمتری داشته باشید و روزانه آنها را همراه با بقیه سالن خود تمیز کنید.

 


6. آموزش


سرانجام، اما شاید مهمتر از همه اینکه اطمینان حاصل کنید که کل تیم شما تمام رهنمودهای جدیدی را که به کار گرفته اید می دانند. ممکن است بخواهید یک کتابچه راهنما برای آنها تنظیم کنید تا نگاهی به آن بیندازند و جلسات آنلاین منظم را برگزار کنید تا ببینید که آنها چگونه با این موضوع کنار می آیند. 
اگر شما برای تیمتان تجهیزات محافظت شخصی جهت پوشیدن تهیه می کنید، اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند چگونه از آن با خیال راحت و مؤثر استفاده کنند.
اطمینان حاصل کنید که کارمندان درک کنند که اگر آنها یا هر کسی در خانه آنها هرگونه علائمی داشته باشد باید در خانه بماند. اگر این اتفاق بیفتد به آنها در مورد بیمه بیماری و پرداخت بابت بیماری اطمینان دهید.

نظر خود را بیان کنید