پوستتون چربه یا خشک؟

نویسنده مدیر 2016/12/21 12:30:25 0 نظر مراقبت پوست,

برای سالم نگه داشتن پوست، باید دائم ازش مراقبت کنیم. اما نمیشه به همه پوست ها یه جور رسیدگی کرد؛ چون هر پوستی مشکلات و خصوصیات خودش رو داره و به مراقبت های خاصی احتیاج داره. پس ما برای اینکه بتونیم به خوبی به پوست خودمون رسیدگی کنیم، باید بدونیم چه نوع پوستی داریم و پوستمون چه نیازایی داره.
 
پوستتون چربه؟
 
اگه پوست چرب دارید، یعنی غدد چربی پوستتون بیش از حد چربی تولید می کنن؛ که این باعث می شه منافذ پوست بسته بشن و صورتتون براق به نظر برسه. برای اینکه این مشکل رو حل کنین باید ۲ بار در روز صورت رو با شوینده مخصوص پوست چرب تمیز کنین. این جور شوینده ها، هم آلودگی ها رو از روی پوست پاک می کنند و هم لک ها، جوش ها و جوش های سرسیاه رو کم می کنند. یادتون باشه که حتماً بعد از شستن صورت، اون رو با یک مرطوب کننده بدون چربی، مرطوب کنید.
 
پوستتون خشکه؟
 
اگر پوست خشک دارید، حتماً هرروز از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید. دو بار در روز هم صورت رو با پاک کننده مخصوص پوستهای خشک، تمیز کنید. اینجور پاک کننده ها معمولاً گلیسرین و روغن های مختلف دارند، پوست رو مرطوب می کنند و با ملایمت آرایش و آلودگی ها رو پاک می کنند. بعد از تمیز کردن صورت، تا هنوز پوستتون نم داره، از یک مرطوب کننده مخصوص پوست های خشک استفاده کنین.

نظر خود را بیان کنید