بعنوان یک آرایشگر سیّار چطور مشتریان را جذب و حفظ کنیم؟

نویسنده مدیر 2018/08/20 06:01:25 0 نظر

 

وقتی برای خودتان کار می کنید زندگی شما بطور مستمر در جریان بوده و لذا نکته مهمتر اینست که اطمینان حاصل کنید که شما بصورت اثربخشی خود را به عنوان یک فرد حرفه ای هم جهت جذب و هم حفظ مشتریان بازاریابی می کنید.

این رویکرد برای ارایشگران سیّار تفاوتی ندارد و وقتی شما از سالن فیزیکی، نام برند سالنی شناخته شده خود یا تیمی از کارمندان پشتیبانی نشوید بسیار سخت می شود که بدانیم که ایا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر.

اینجا در سالن دیرکت، ما هدف نهائی را بر چگونگی جذب و حفظ مشتریان بعنوان ارایشگر سیار ایجاد کرده­ایم.

با سربارهای کمتر در ارتباط با ارایشگری سیّار، شما می توانید اقدام بیشتری در مورد بازاریابی کسب و کار کوچک خود صورت دهید. روشهای سنتی نظیر تراکت پخش کردن، مطبوعات محلی و نمایه ها همگی گزینه های عملی هستند که توصیه می کنیم آنها را جستجو کنید.

مشتریان جدید بالقوه باید شما را در زهن داشته باشند، هر چه افراد بیشتری در مورد کار شما شنیده باشند بهتر خواهد بود و رسانه های قبلی در تبلیغ خدمات شما سودمند هستند. شما می توانید حتی ماشین خود را سفارشی سازید پس وقتی در جاده محل هستید کسب و کار شما همیشه قابل دیدن است!

رسانه اجتماعی را اهرم قرار دهید ...

با راه اندازی صفحه فیسبوک اختصاصی برای کسب و کار ارایش سیار خود، فرصت دستیابی به مخاظبان بیشتر و جذب ثروت مشتریان بالقوه را دارید. ما قبلاً بازاریابی رسانه های اجتماعی برای سالنها را ذکر کردیم و همین اصول وقتی شما دارای کار آزاد هستید اعمال می شود.

اطمینان حاصل کنید که صفحه شما همه اطلاعات تماس مهم، قیمتهای خدمات شما و نیز مکان شما، ناحیه پوشش داده شده و تخصص­هائی را در برمیگیرد که شاید شما طرفدار رنگ مو باشید یا بخاطر اصلاح های سریع و تند مشهور باشید. مطمئن شوید که مجموعه مهارتهای خود را نشان می دهید و راحت بودن مشتری سبب می شود آنها شما را بعنوان ارایشگر سیّار در رفتن به سالن انتخاب کنند.

و احتمالاً مهمتر از همه، تعداد کافی از تصاویری که کار شما را نشان دهد به نمایش بگذارید – شاید موی بلندی را به سبک pixie crop ارایش مجدد کردید یا یک موی خرمائی را تبدیل به موی بلوند هایلایت شده زیبا کردید!

ما همچنین توصیه می کنیم مشتریان قبلی را تشویق کنید شما را صادقانه و منصفانه ارزیابی کنند و به اعتبار و نیز دیده شدن شما کمک کنند. سیستم رتبه­بندی ستاره در فیسبوک روش سریعی برای انجام این کار است.

ما همچنین توصیه می کنیم خانواده و دوستان خود را تشویق کنید تبلیغات دهانی انجام دهند. مطمئن شوید که کارت ویزیت هایی دارید که تمام جزئیات تماس شما را دربرداشته باشد بطوریکه بتوانید به مردم بگوئید انها را دست به دست نمایند.

در مورد نوع مشتری که شما احتمالاً بعنوان ارایشگر سیّار جذب می کنید بیندیشید ...

مثل شیوه کسب و کارهای سالن فیزیکی، اوج اصلی کار شما در کسب و کار زمانی خواهد بود که مشتریان شما در دسترس باشند، ساعات ناهار به نوعی بین 12 و 2 بعد از ساعت 5 بعد از ظهر و بخصوص در اواخر هفته!

به منظور جذب مشتری، ضروری است که در طی اثربخش­ترین ساعات کسب و کار، خود را در دسترس بگذارید و برای کار کردن در "خارج از ساعت" برای موقعیتهای خاصی نظیر ازدواج یا مراسمات خاص رقص، روز مادر یا مسابقات آماده باشید – این کارهای فصلی روشهای ایده­آلی برای تبلیغ کسب و کار با چند مشتری است چون اعضای خانواده و گروه دوستان می خواهند خوب به نظر برسند.

شما همچنین باید به این فکر کنید که چه کسی احتمال دارد در طی روز در خانه باشد، به کارگران شیفتی و بازنشسته ها فکر کنید – با خدمت رسانی به این افراد با مجموعه مهارت خود درامد خوبی خواهید داشت.

درک چگونی رویاروئی با مشتریان مشکل­پسند

کار کردن برای خودتان بعنوان یک ارایشگر سیّار می تواند کار صرف باشد بویژه وقتی مشتریان مشکل­پسند باشند یا پولی نپردازند. در فضای یک محیط نااشنا هر نوع مسئله ای می تواند تهدیدکننده باشد.

ما راهنمای کاملی برای هر نوع آرایشگری که با مشتریان مشکل ­پسند سر و کار دارد تالیف کرده­ایم. راه اصلی انجام دادن نهایت تلاش ما برای ارام انجام دادن کار است قبل از اینکه یک راه حل منطقی و منصفانه پیشنهاد دهید. برای مثال، اگر مشتری شما رنگ یا اصلاح آنها را دوست نداشته باشد از انها بخواهید بخوبی توضیح دهند که چرا آن را دوست ندارند. البته، این کار همیشه ساده نیست چون عواطف تشدید می شود.

شروع کردن کار از خودتان هرگز ساده نیست ولی پاداشهای انعطاف­پذیری و سود بردن از مشتریان شاد به نفع ارایشگر سیّار است.

نظر خود را بیان کنید