اهمیت لباس متّحدالشکل در سالن شما – آیا لازم است؟

نویسنده مدیر 2018/07/28 10:02:27 0 نظر

در صنعتی که بخاطر ارزش ظاهر شخصی به خود می بالد واقعاً مهم است که کارکنان سالن شما نه تنها حرفه ای بنظر برسند بلکه در برخی موارد، برای مشتریان شما الهام¬بخش باشند. کارکنان شما در مورد بازگشت یا عدم بازگشت مشتری به سالن حیاتی هستند و تاثیرات اولیه واقعاً مهم است. 
امروز این سوال را می پرسیم، آیا لباس متّحدالشکل سالن مهم است؟
برای درمانگران زیبائی که با موم داغ، پالیش ناخن و تجهیزات برنزه کردن کار می¬کنند قابل درک است که پوست آنها و لباس آنها بواسطه نوعی لباس محافظتی پوشش داده شود؛ ولی ایا همیشه لباس متّحدالشکل تحت برند ضروری است؟
لباس متّحدالشکل به هر کارمندی اجازه می دهد در یک سالن شلوغ براحتی شناسائی شود و نیز انطور که قبلا اشاره کردیم لباس ها را از قسمت اشفته¬تر صنعت سالن محافظت میکند. بله به هر حال همین گونه است و جائی برای بیان فردیت وجود ندارد که اغلب در یک محیط خلاق بسیار حائز اهمیت است. پس فقط بگوئید شما از کجا مرزبندی می کنید؟
ما با متخصصان در این زمینه همراه شدیم تا افکارشان در مورد پوشیدن لباس متّحدالشکل در سالن را دریابیم. 
ایا فکر می کنید لباس متّحدالشکل برای ارایشگران ضروری است؟
خیر، ولی ما اعتقاد داریم که ارایش مو بدینگونه است. برای ما، هر کارمندی منعکس¬کننده برند ماست و لذا ما اطمینان حاصل می¬کنیم که وقتی از ابتدا صحبت از زیباشدن می شود همه انتظارات ما را درک می کنند. ما در صنایع مو و زیبائی کار می¬کنیم و درحالیکه میان کارمندان خود از فردیت استقبال می کنیم مشتریان باید حس کنند که نیازهای مراقبت از موی انها توسط کسی مورد بحث قرار گرفته که سیستم خاص ارایش موی خود را با همان جدیت آنها اجرا می کند. 
درحالیکه ما هم لباس متّحدالشکل نداریم ولی سال گذشته سیاست لباس سیاه برای همه را پیاده کردیم و نیز تیشرت¬های برند داشتیم که برای هر کارمند؛ و برای همه آنهائی که در عکسها و نمایشها کمک می کردند در آکادمی چاپ می شد تا اطمینان حاصل شود آنها برند معتبری هستند. 
ایا فکر می¬کنید باید آزادی بیشتری وجود داشته باشد تا لباس متّحدالشکل سالن بیشتر الهام¬بخش باشد؟
بله. برای ما و بویژه در صنعت ارایشگری، فردگرائی امری کلیدی است؛ ما هرگز انتظار نداشتیم کارکنان ما با یک سیاست "نگاه یکسان به همه" انطباق یابند. ما به کارکنانمان اجازه می¬دهیم شخصیت ارایشی خود را حفظ کنند و خالکوبی¬ها، سوراخهای بدن و رنگ موی طاس همگی بخشی از افراد خلاقی هستند که در یک صنعت خلاق کار می کنند. اگر اجازه ندهیم اینگونه باشند شخصیت آنها را نابود کرده¬ایم. وقتی کارکنانمان با شیوه نگاهی که به آنها می شود راحت هستند و تلاش می کنند در محیط کار اینطور باشند دادن ازادی بیان به افراد برای ابراز وجود از طریق ظاهر خود بسیار مهم است. 
در پایان روز، سالن شما و اینکه چگونه ترجیح می¬دهید خود را معرفی کنید کاملاً انتخاب شماست! ما امیدواریم وقتی تصمیم می¬گیرید در مورد لباس متّحدالشکل کارکنان چه موضعی اتخاذ کنید این مقاله برای شما مفید باشد!

 

نظر خود را بیان کنید