بهترین روش کسب تجربه در صنعت زیبائی چیست؟

نویسنده مدیر 2018/07/28 09:57:02 0 نظر

 

کسب تجربه در هر حرفه­ای یکی از بهترین راه­ها جهت کسب آگاهی واقعی در این زمینه و نقشهای مختلف موجود است. در صنعت زیبائی، کسب تجربه چیزیست که شما به منظور پیشرفت در حرفه خود به آن نیاز خواهید داشت.

از طریق این تجربه عملی، شما کشف خواهید کرد که کار کردن در سالن چگونه است و این در حالی است که شما به محض واجد شرایط شدن، به یک سری از فعالیتهائی که انجام می دهید معتاد می شوید. همراه با آن، شما قادر خواهید بود حس اطمینان بدست اورید که قادر هستید با مشتریان مختلف تعامل کنید و نیز با شخصیتها و محیطها وفق پیدا کنید.

چه زمانی می توانم در صنعت زیبائی تجربه کسب کنم؟

معمولاً شانس اول بسیاری از هنرجویان بالقوه زیبائی جهت شروع تجربه کاری، حین تحصیل آنها در دانشکده است. در حالت عادی به همه هنرجویان در سال آخر دانشکده 2 هفته زمان داده می­شود تا در کسب­وکارهای محلّی، مغازه­ها، بیمارستانها یا مطبها کار کنند تا با نمونه­های دنیای کار آشنا شوند و به انها کارهای مختلفی جهت انجام داده میشود. رفتار و کارشان پایش شده و در مورد نحوه عملکردشان به مدرسان آنها بازخور داده میشود.

این تجربه برای مسن­ترها یا کسانی که قبلاً هنرکده را ترک کرده­اند می تواند به شیوه ای متفاوت بدست آید. ممکن است شما مجبور باشید خود را وقف کار در آخر هفته کنید یا یک روز یا یک هفته را در سالن سپری کنید تا رایگان کار کنید. اگر برای کسب صلاحیت بیشتر مطالعه می کنید به محض اتمام کار، کسب تجربه شانس شما را برای استخدام افزایش خواهد داد.

چرا کسب تجربه حائز اهمیت است؟

عواملی وجود دارند که نشان می دهند چرا کسب تجربه مهم است. جدای از دیدن روز کاری واقعی درمانگر زیبایی، شما دانش و مهارتهای جدیدی یاد خواهید گرفت و یاد می گیرید که چطور با مشتریان رفتار کنید.

امروزه، هنرجوهای زیادی در خصوص زیبائی وجود دارند که واجد شرایط صلاحیت حرفه ای در زیبائی هستند. اطمینان حاصل کنید که با نشان دادن تعهد به کسب تجربه­تان، رزومه شما میان افراد دیگر برجسته است. 

در برخی موارد اگر زمان شما در سالن تاثیرگذاری کافی بر کارکنان آنجا داشته باشد ممکن است وقتی شما در حال مطالعه هستید انها به شما شغلی را آنجا پیشنهاد دهند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود در مورد آن شغل چیزهائی فرا بگیرید و با این وجود با کسب صلاحیتهای لازم و ضروری برای حرفه خود به تحصیل نیز ادامه دهید.

همچنین بهترین فرصت برای حصول اطمینان از این موضوع است که انتخاب این حرفه آن چیزی است که مشتاق آن هستید یا خیر و نیز زمان انتخاب حرفه درست برای شماست.

ما اخیراً با یک سالن زیبایی محلی یک تیم تشکیل دادیم تا بیشتر در مورد رئیس میکاپ آنها دریابیم که در نتیجه تجربه کاری، شغلی بدست اورد.

وی در 14 سالگی در یکی از کارگاه­های 1 روزه میکاپ که معرفی اولیه آن با ما بود ثبت نام کرد. بلوغ، ادب و اشتیاق وی باعث شد وی در یاد ما بماند و ما می­دانستیم که وی پیشرفت خواهد کرد.

"سپس وی شخصاً با ما تماس گرفت و درخواست کرد در مورد اینکه حرفه انتخاب شده وی می­تواند او را به کجا هدایت کند صحبت کرد. اطمینان داشتن به خود و بلوغ سنّی برای تماس با یک کارفرمای احتمالی بجای تکیه بر والدین یا مدرسان برای اتخاذ این رویکرد از طرف شما، می تواند برای کارفرمایان بسیار متفاوت باشد.  

"این رویکرد ما را بر آن داشت که تجربه کار در سالن، تولیدات تلویزیون/فیلم و عکس­های مد را به وی پیشنهاد دهیم. پرداختی بابت استخدام دائم به تبع آن و 6 سال بعد بود. وی در حال حاضر یکی از رؤسای هنرمندان بوده و بین پروژه های هیجان انگیز متعدد، مراسمات ازدواج و سالن ما کار می­کند.

" بهترین توصیه ما به یک دانشجوی زیبائی استفاده از ابتکار شما و بازدید از سالنها بطور شخصی است. اگر این امکان وجود نداشته باشد در مورد کسب و کاری که به کار در آن علاقه دارید جستجو کنید و هر چقدر میتوانید در مورد آنها دانش کسب کنید. با سالن تماس بگیرید و نام مدیر را از آنها بخواهید و توضیح دهید که چرا عاشق کار با آنها هستید. با اعتماد به نفس این کار را انجام دهید و به آنها نشان دهید که در مورد صنعت زیبائی چقدر مشتاق هستید و بدینگونه دنیائی از تفاوت ایجاد می کنید.

کجا می توانم کسب تجربه کنم؟

برخی صنایع زیبائی به هنرجویان بالقوه در زمینه زیبائی پیشنهاد تجربه کار میدهند تا به تیم آنها ملحق شده و تحت راهنمائی آنها یاد بگیرند. برخی مکانهای کلیدی سالن­های محلی، سالنهای ماساژ، ارایشگران، فروشگاههای میکاپ و حتی هنرکده­های زیبائی می توانند شماره تماسهائی به شما بدهند که در آنها کسب تجربه کنید.   

در طی کسب تجربه چه کارهائی انجام خواهم داد؟

اگر شما در حال کسب تجربه باشید هنوز با قطعیت نمی­شود گفت که شما واجد شرایط هستید و قادر نخواهید بود برای مشتریان درمان ها یا رویه­ها را انجام دهید. به هر حال، شما کمک بزرگی برای کارمندان اطراف سالن خواهید بود چون نقش شما این خواهد بود که اطمینان حاصل کنید همه چیز در سالن همچنان به صورت مناسبی اجرا می شود.

برخی از کارهای اصلی که شما ممکن است خود را درگیر در آن ببینید رزرو کردن قرار ملاقات­ها، سلام و احوالپرسی با مشتریان، مرتب و تمیزکردن قسمتهای کلاس، چک کردن سطوح موجودی، آماده کردن موجودی برای درمانگران، ثبت جزئیات مشتری، استفاده از دخل و سروکار داشتن با پول، کمک به مشتریان، مرتب کردن لباسهای شب و حوله ها قبل و بعد از درمان، مشاهده درمانگران و درست کردن چای یا قهوه برای مشتریان و ... را دربرمیگیرد؛ ما همه مجبوریم از جائی شروع کنیم.

چه مهارتهایی باید داشته باشم تا درمانگر زیبائی باشم؟

اگر شما تمایل دارید تجربه کاری را بیابید که مالک سالن در گذشته داشت شما در حال اغاز حرفه خود هستید و نگرش مثبت "می توانم انجام دهم" را دارید.

مطمئن شوید که واقعاً علاقمند به بودن در شرکت هستید و اینکه تمایل دارید در مورد شرکت و خدماتی که به مشتریان ارائه می دهد بدانید.

به جنبه های مثبت نگاه کنید و همیشه بازیگر تیم باشید. مطمئن شوید که میتوانید با هر فعالیتی که می دانید کمک می کنید؛ درحالیکه انجا کار میکنید تا اطمینان حاصل کنید که به بیشترین بازدهی دست می­یابید. همچنین چون نقش تا حد زیادی مبتنی بر تبلیغات دهانی است این مورد امری حیاتی است که مشتریان و تماسها را نزدیک به خود نگه دارید. ایجاد روابط با انها یکی از بخشهای اصلی کار است و تاثیرگذاری مناسب بر آنها طوریکه آنها شما را در خاطر خود داشته باشند امری حیاتی است.

از لحاظ معرفی خود، مطمئن شوید که با تلاش در مورد ظاهر خود، همواره باهوش و حرفه­ای بنظر می رسید.

برای کسب تجربه چطور با سالنها تماس بگیرم؟

وقتی بدنبال دسترسی به سالن­ها هستید تا در مورد تجربه کار پرس و جو کنید راههائی وجود دارند که می توانید این کار را انجام دهید. در ابتدا، باید اطمینان یابید که شما نسخه بروز رزومه خود را دارید – فقط در صورتی که آنها درخواست آن را داشته باشند.

شما می توانید به یک سالن محلی (در محل) بروید، ایمیل ارسال کنید یا با آنها تماس بگیرید. برای سوالاتی اماده شوید که ممکن است از شما بپرسند مثلا اینکه چرا فکر می کنید کسب تجربه با آنها به شما در حرفه­تان کمک خواهد کرد و چطور با آنجا وفق پیدا خواهید کرد.

به آنها یک شمای کلی از طرح حرفه خود بدهید تا انها بتوانند این پتانسیل را در شما ببینند و اینکه چطور در سالن به آنها کمک خواهید کرد. برای بعضی سالن­ها رایج است که تجربه کاری را به هنرجو ارائه نمی دهند بلکه بدینوسیله کار خود را به تاخیر نیندازید و صرفاً جستجوی خود در سالن دیگر را ادامه دهید.

در طی زمانهای اوج، مثل کریسمس، تعداد مشتریانی که بدنبال درمانها هستند افزایش خواهد یافت. درخواست دادن در این زمانها مناسب خواهد بود چون زمانی است که مالکان کمک رسانی در خدمات خود را مهم نمی دانند.

نظر خود را بیان کنید