جذب مشتریان جدید برای کسب و کار شما

نویسنده مدیر 2018/07/14 10:25:47 0 نظر

 

پیدا کردن مشتریان جدید یک چالش اساسی برای همه سالن ها و درمانگران مشابه است و به طور کل مفهوم جذب مشتریان جدید راهبردی است که باید توسط همه پذیرفته شود.
رقابت زیادی در بیرون (محیط) وجود دارد و به همین دلیل شما باید خلق آگاهی در مورد شرکت و نام تجاری خود به جهان خارج از خانه خود را ادامه دهید - این تنها راهی است که مردم بدانند چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.
ایجاد آگاهی و جذب مشتریان جدید تقریبا یک کار تمام وقت در ما است و کار ثابتی است که ما با آن روبرو هستیم؛ اینطور نیست که همه مشتریان شما از یک مکان بیایند، بنابراین شما باید در مقیاس وسیعتری فکر کنید. این ایده خطرناک است که فقط به مشتریانی که در حال حاضر دارید تکیه کنید و به جذب مشتریان جدید توجه نکنید، پس اگر بعضی از مشتریان شما به جای دیگری بروند یا دیگر سراغ شما نیایند، چه کاری انجام می دهید؟ آیا کسب و کار شما به بقای خود ادامه می دهد؟
جذب مشتریان جدید جهت رشد و توسعه کسب و کارتان ضروریست و شاید تیم شما را ارتقا دهد و نیز بتواند به کاهش وابستگی شما به مشتریان موجود کمک کرده و از محصولات یا خدمات خود بازدهی بیشتری بدست آورید.
اما شما از کجا شروع می کنید؟ و چگونه می توانید مشتریان جدید را بدون صرف هزینه جذب کنید؟
رسانه¬های اجتماعی
سریع¬ترین و آشکارترین مسیر، رسانه اجتماعی است. فیسبوک یک راه عالی برای افزایش آگاهی به مخاطبان گسترده از طریق "لایک¬هائی" است که شما در حال حاضر دارید. یک شایعه ایجاد کرده و "لایک" کرده و "به اشتراک بگذارید". شما می¬توانید دو مسیر را انتخاب کنید - صرفاً خبرهائی را پست کرده و از همه علاقمندان بخواهید که آن را به اشتراک بگذارند یا شاید انگیزه ای برای به اشتراک گذاشتن آنها به آنها بدهید و این کار را با ارائه درمان به نصف قیمت انجام دهید. من این مورد را اخیراً خودم امتحان کردم و در کمتر از 2 ساعت من به اندازه 4 برابر نگاه¬هایی که به آن پست خاص شده لایک دریافت کردم. همین مفهوم می¬تواند برای توییتر نیز اعمال شود و از فالورهای خود بخواهید پیام شما رو مجدداً (در توئیتر) اعلام کنند (re-tweet). شما همچنین می توانید با کسب و کارهای محلی در منطقه صحبت کنید؛ آنهائی که در فیسبوک نیز حاضر هستند و روی پستهای یکدیگر کامنت می گذارند. بدینگونه خود را برای پایگاه مشتریان آنها تبلیغ می کنید.
نمایه¬های (پروفایل) اینترنتی
با رفتن به محیط اینترنت، کسب و کار خود را در تمام نمایه¬ها و وبسایت¬های انجمن محل تبلیغ کنید تا انتشار کلمه و افزایش آگاهی را حفظ کنید.
به کسب و کار محلّی بپیوندید
یک راه جایگزین برای جذب مشتریان جدید ایجاد رقابت با یک کسب و کار محلی است که خدمات مخاطبان شما را هدف قرار می دهد - مانند یک آرایشگاه محلی و یا فروشگاه لباس زنانه - این به نفع هر دوی شما بوده و علاقه زیادی ایجاد می کند. 
یک طرح دوستانه توصیه کنید
یکی دیگر از روش های نسبتا ارزان برای جذب مشتریان جدید، پیشنهاد "طرح توصیه دوست A" به مشتریان موجود شما است. مشتریان وفادار شما بسیار خوشحال خواهند شد که این کار را انجام دهند و اگر هر یک از مشتریان شما - با این قاعده که باید فردی باشد که قبلاً هرگز در سالن شما نبوده است - مشتری جدیدی را به شما پیشنهاد کنند تصور کنید که شما چه تعداد مشتری جدید بالقوه خواهید داشت؟ باز هم من پیشنهاد می کنم مشوق ارائه دهید، شاید یک تخفیف پولی یا یک هدیه رایگان برای هر دوی آنها. این روش بویژه روش خوبی برای جذب مشتریان جدید است زیرا مردم واقعا برای توصیه ها ارزش قائل هستند - من می¬دانم که برای مثال اگر به دنبال یک بازرگان بگردم همیشه ابتدا از دوستانم می¬پرسم که آنها از چه کسی استفاده می¬کنند و یا ایا آنها کسی را توصیه می کنند یا خیر، چون من به قضاوت آنها اعتماد می¬کنم و این باعث می¬شود ترس از آزمودن افراد جدید یا فقط بطور تصادفی کسی را از اینترنت یا یک نمایه محلی انتخاب کردن را در من از بین می برد. وقتی صحبت از درمانها می شود همین روش در مورد مشتریان و دوستان انها نیز بکار می رود. 
مخاطب خود را هدف قرار دهید
گروه¬های خانم¬ها و گروه¬های خاص محلی مانند باشگاه¬های لاغری، گروه¬های مادران و غیره را هدف قرار دهید. زنان عمدتا مخاطبان هدف شما هستند و بسیاری از زنان در چنین گروه¬هایی ممکن است حتی ندانند که شما وجود دارید؛ آنها می¬توانند به جای دیگری بروند - شاید مردم به جایی که کاملا در آنجا شاد نباشند نروند اما نمی¬دانند به چه جای دیگری بروند. یک بسته درمان یا تخفیف ویژه و خاص پیشنهاد دهید که فقط برای گروه آنها در دسترس باشد- این امر باعث ایجاد احساس انحصار شده و باعث می¬شود آنها احساس کنند که مهم هستند.
مطبوعات محلی
 در مجلات و روزنامه های محلی تبلیغ کنید، اما قبل از این کار شما می¬توانید در میان مشتریان فعلی خود بررسی کنید و ببینید که آنها کدام نشریات را می¬خوانند تا بتوانید پول خود را به صورت عاقلانه سرمایه-گذاری کنید؛ تبلیغات می تواند گران باشد به خصوص اگر بازدهی خاصی از آن بدست نیاورید.
حامی مالی یک رویداد باشید
مثلا حمایت مالی از یک رویداد محلی یا حمایت از یک رویداد از طریق جایزه قرعه¬کشی، روش عالی دیگری برای این مورد است که بلافاصله به افراد منطقه محل خود بگوئید که چه کسی هستید و اینکه شما وجود دارید!
بروشورهایی ارائه دهید
یک بروشور ساده برای هدف قرار دادن کسب و کارها یا مناطق خاص نیز یک راه فوری برای یادآوری کردن به افراد است که شما اینجا هستید و یا برای معرفی خودتان در رتبه اول استفاده می¬شود - دوباره یک مشوق پیشنهاد دهید تا باعث شوید آنها بخواهند حتّی بیشتر به شما مراجعه کنند.
به یاد داشته باشید که مشتری بالقوه جدید شما قبل از اینکه احتمالا رزرو را انجام دهد نیاز به دیدن شما در مکانهای متعدد دارد تا آنها همچنان نام شما را ببینند و برند شما را به رسمیت بشناسند، پس این کار را ادامه دهید، شما در پایان پاداش این کار را خواهید داد.
به محض اینکه مشتری جدیدی از در وارد می شود اطمینان حاصل کنید که آنها تجربه شگفت انگیزی دارند و می¬خواهند برگردند. اطمینان حاصل کنید که آنها – درست مثل تمام مشتریان دیگر شما خدمات مشتری استثنایی دریافت می کنند و به تجربه، دانش و خدمات شما احساس خوشایند، راحتی، آرامش و اطمینان دارند.
شما فقط یک شانس برای تاثیرگذاری اولیه دارید و اگر تمام تلاش و هزینه¬های لازم جهت گردآوری برنامه جذب مشتریان جدید را انجام داده و متحمل شده¬اید و آن را عملی کرده¬اید نگذارید در آخرین مانع سرخورده شوید.

 

نظر خود را بیان کنید