چطور قیمت های سالنتان را بصورت اثربخشی افزایش دهید.

نویسنده مدیر 2018/07/08 09:46:26 0 نظر

مثل شیوه همه کسب و کارها، زمانی فرا می رسد که قیمتهای خدمات شما باید مجداً مورد ارزیابی قرار گیرد. 
بعنوان بخشی از صنعت بزرگ خدمت رسانی، سالن های مو و زیبائی تافته جدابافته نیستند و اگر سالن شما در حال که رقابتی باقی می ماند درصدد رشد باشد شما بعنوان سالن¬دار باید آماده افزیش قیمت¬های خود باشید.
وقتی کتابهای شما هر هفته حدود 80% تا 90% کامل باشند بیشتر احتمال دارد که زمان مناسب افزایش قیمت¬های شما باشد. طبیعی است که بخواهیم از انجام این کار اجتناب کنیم چون افزایش قیمتها می تواند منجر به از دست دادن مشتریان شود ولی اگر یک طرح موثر و خوب فکر شده را اجرا می کنید این کار نباید بدینگونه صورت پذیرد.
مطالب مرتبط: نکات برای اینکه سالن خود را تبدیل به یک سالن موفق کنید و از دام¬ها اجتناب شود. 
یکی از متخصصان سالنی می گوید:
هرگز قیمتهای خود را در فروردین افزایش ندهید. فروردین زمانیست که عموم مردم با افزایش قیمت مواجه می شوند و در اسفند پول زیادی خرج کرده¬ و احتمال دارد طرحهای صرفه¬جوئی در پول را برای سال جدید مدنظر قرار دهند – پس افزایش قیمت از سالن محل آنها نمک پاشیدن به زخم آنهاست! قیمتهای خود را بعد از تیر ماه افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که تقریباً نزدیک به API (شاخص قیمتی سالانه– سطح تورم) است – حداقل یک ماه قبل از اینکه قیمت¬های شما افزایش یابد به مشتریان خود اطلاع دهید و چرائی موضوع را به صورت حرفه¬ای به انها بگوئید – افزایش عمومی در هزینه¬های تامین¬کننده، افزایش نرخهای کسب وکار، کرایه و ...
قبل از اطلاع رسانی راجع به تغییر قیمت به مشتریان، چه چیزهائی را باید مد نظر قرار دهیم
مطمئن شوید که تغییر در قیمت¬ها بخوبی اعلام شده باشد – ما به شما توصیه می کنیم یک ماه قبل به مشتریان خود اطلاع دهید و نیز بگذارید مشتریان شما از طریق ایمیل یا تماس تلفنی مطلع شوند و نیز به ارایشگران یا درمانگران خود خاطرنشان کنید که قبل از عملی شدن افزایش قیمت، به مشتریانتان اطلاع می دهند.
اعلان خبر را بصورت حرفه¬ای و صادقانه انجام دهید؛ به این شیوه بار بعدی که انها به سالن شما می ایند هیچ تعجب نخواهند کرد. اگر مشتریان خود را از این تغییر مطلع نسازید درنهایت انها را می رنجانید و شاید به در رقیب راهنمائی شوند. 
به مشتریان بگوئید که چرا قیمت های خود را افزایش می دهید .... 
مشتریان در مورد چرائی افزایش قیمت خدمات معمول در سالن شما نیاز به شنیدن دلیل معتبر دارند. اگر این دلیل پول بیشتر برای جیب شما باشد به احتمال زیاد مشتریان شما به جای دیگری خواهند رفت. دلیل می تواند بدین صورت باشد که سربارها و هزینه های سالن شما باعث می شوند کسب و کار شما سودآور نباشد – برای مثال ممکن است تامین¬کننده¬ای قیمتهای خود را افزایش داده باشد و این مورد تاثیرگذار بوده باشد.
با دلایلی که در ذهن دارید اگر با مشتریان خود رابطه طولانی و وفادارانه ایجاد کرده باشید بیشتر احتمال دارد که در صورت برخورد کاملاً باز و صادقانه آنها نیاز شما به تغییر را بیشتر درک کنند.
قیمت های خود را تا چه حد باید افزایش دهم؟
مشتریان شما با قیمت معینی که از خدمت شما در ذهن خود دارند به سالن شما می ایند و قطعاً شما نمی خواهید با قیمت¬گذاری خود این مورد را از ببرید. توصیه می شود هر بار قیمتهای خود را بیش از 10% افزایش ندهید و اگرچه هیچ قاعده¬ای وجود ندارد که هر از چندگاه در قیمت بازنگری کنید ولی ما توصیه می¬کنیم قبل از تغییر قیمتها، اهداف سالن خود را مجدداً بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که بدینطریق مشتری خود را حفظ می کنید و هزینه سربارها هم در نظر گرفته شده است. 
هوشمندانه نیست که قیمت های خود را بیش از دو بار در سال افزایش دهید چون ممکن است باعث شود که بخاطر قیمت¬گذاری ناپایدار خدمات شما، مشتریان شما از دست بروند.
چطور می توانم در طی افزایش قیمت، مشتریان را در دفترم حفظ کنم؟
اگر تعداد مشتریان بیشتر می شود ممکن است بخواهید مشتریان خود را تشویق کنید که با پاداش¬دهی موقت به آنها در طی افزایش قیمت خود به سالن شما وفادار باشند. این پاداش می تواند هر چیزی باشد از تخفیف بابت آرایش انها گرفته تا درمان رایگان هنگام رزرو یک خدمت خاص. این امر نه تنها نشان می¬دهد که به رسوم انها ارج می نهید بلکه وفاداری انها به کسب و کار سالن شما را نیز نشان می دهد. همچنین اگر مشتریان حس کنند در واقع تخفیف می گیرند یا بابت پول خود خدمات بیشتری دریافت می کنند تاثیر افزایش قیمت کمتر نشان داده می شود. 
یافتن تعادل مناسب بین رشد کسب و کار سالن شما و شاد نگهداشتن مشتریانی که شما را در کسب و کار حفظ می کنند نیاز به تدبیر دارد و هنگام افزایش قیمتهای خدمات سالن شما، این کار می تواند در زمان ازمایشی صورت گیرد. 
به هر حال، با اتخاذ رویکرد مناسب، بیشتر احتمال دارد که مشتری کنونی شما شما را درک کرده و به شما پایبند باشد. این دوره را بعنوان فرصتی عالی برای کشف مشتریان وفادار خود در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که مشتریان جدید شما که کسب و کار شما را کشف کرده¬اند حتی این تفاوت را نمی¬دانند. 

 

نظر خود را بیان کنید