چگونه جذب مشتریان سالنتان توسط کارمند سابق را متوقف کنید

نویسنده مدیر 2018/07/07 08:55:04 0 نظر

 

ما همه آنجا بوده ایم. شما صبح زود به سالن آمده اید همه چیز برای یک هفته عالی آماده است. و یک نفر در اطراف در شما ظاهر می شود و یک "حرف سریع می خواهد". دل شما می لرزد. شما می دانید که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. نامه استعفا. و (شرایط) بدتر می شود. آنها همین حوالی تبدیل به رقیبی برای شما در کل شهر می شوند.

بنابراین اجازه دهید نگاهی بیندازیم به آنچه شما باید برای حفظ مشتریان خود انجام دهید و نگذارید به سمت رقیب بروند.

برای کاهش فرصت های شکار (مشتری) به سرعت اقدام کنید.

سرعت لازمه کار است. رسانه­های اجتماعی به کارکنان اجازه می­دهد با کلیک بر روی یک دکمه با مشتریان شما تماس بگیرند. در حالت ایده­آل، شما قبلاً به این سناریو فکر کرده و مطالب بازاریابی خود را در پیش نویس آماده کرده اید. در تماس باشید. فوری. وضعیت را توضیح دهید و به عضو دیگری از تیم سالن خود توصیه­هائی داشته باشید. آخرین چیزی که شما نیاز دارید این است که مشتریان بتوانند اخبار را از طریق شایعات در محل بشنوند.

 

 

ممکن است تصور کنید یک پیام (sms) یا ایمیل این کار را انجام می دهد. خود را کمتر به دردسر می اندازید. اما من احساس می کنم تماس تلفنی شخصی بهترین کار است. گفتگو دوستانه تر باشد. بدون مقدمه کمتر صحبت کنید. و این باعث می شود مشتری شما حس مهم بودن داشته باشد. قطعاً یک تماس نیز به شما امکان می دهد تا بلافاصله آنها را با فردی دیگر در رزرو خود نگه دارید. اگر نمی توانید به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید در اینصورت من یک ایمیل شخصی ارسال می کنم (اینجا جایی است که آماده بودن به شما کمک می کند). من از ارسال پیام کوتاه جلوگیری می کنم چون خیلی کوتاه است و ممکن است بی ادبانه به نظر برسد.

چه به مشتریان سالن بگویم؟

ابتدا تأیید کنید که فرد (سالن شما را) ترک کرده است، اما اطمینان حاصل کنید که چیزی مثبت (اما غیر اختصاصی) در مورد آنها می گوئید. این کار به خوبی روی شما منعکس می شود. من می گویم، "کیت یک دختر دوست داشتنی است و ما سلامتی را برای او آرزو می کنیم".

درست است، به اندازه کافی در مورد کیت گفته شد. سریع اقدام کنید. بر روی مشتری و آنچه که به آنها پیشنهاد می دهید تمرکز کنید (که بیشتر آنها بعداً خواهد بود). به این موضوع نپردازید که چرا کیت سالن شما را ترک کرده یا اینکه وی چقدر غیر قابل جایگزین است.

یک پیشنهاد جالب (اغواکننده) در سالن

به مشتریان شما پیشنهادات اغواکننده فراوانی از سالن دیگر پیشنهاد میشود. این وضعیت ازاردهنده است. ما همه آنجا بوده ایم. اما اجازه ندهید که احساسات زودرنجی شما بر شما مسلط شود. الان زمان خستگی نیست.

حتی اگر مشتریان مجدداً به راحتی نزد یکی دیگر از اعضای تیم بروند، من همیشه به آنها تخفیف به علاوه ارزش افزوده اضافه بابت دیدار بعدی آنها در سالن پیشنهاد می دهم. هر تخفیفی در مقایسه با هزینه فالو کردن کارمند سابق شما (رفتن به سراغ کارمند سابق شما) ناچیز است.

صحبت کردن را متوقف نکنید

بنابراین آنها به تماس (تلفنی) یا ایمیل شما پاسخ نمی دهند. ناامیدکننده است - بله نگران کننده است – ولی کار را رها نکنید.

اگر بعد از تماس اولیه یا ایمیل شما، آنها به سالن شما نیامدند این کار را ادامه دهید. شاید آنها در تعطیلات بودند و یا فقط بیش از حد مشغول بودند. پیگیری را با یک پیشنهاد از طریق پست گذاشتن یا یک ایمیل دیگر انجام دهید. فقط تسلیم نشوید. هنوز امید وجود دارد ... به نظر می رسد همه چیز بیهوده بوده است. آنها به سمت سالن رقیب شما رفته اند. با این حال، تسلیم نشوید. شما هنوز هم می توانید دوباره آنها را جلب کنید.

سالن جدید ممکن است کل چیزی نباشد که انتظارش را می کشید. کیت ممکن است دوباره جابجائی داشته باشد (اسباب کشی و انتقال به جائی دیگر) یا کار نیمه وقت انجام دهد. ترفند بازاریابی این است که در جلوی ذهن باقی بمانید، بنابراین اگر آنها بخواهند بروند شما اولین انتخاب آنها هستید.

انجام این کار آسان است. آنها را در پایگاه داده سالن خود قرار دهید تا آنها همچنان به دریافت خبرنامه الکترونیکی، پیامها و فرستنده­های ایمیل شما ادامه دهند. پس از 6 ماه، یک پیشنهاد منقضی شده مشتری را برای آنها ارسال کنید. اگر آنها از تصمیم خود پشیمان شده­اند، شما باید راه بازگشت را برای آنها آسان کنید.

به طور خلاصه: هنر اینکه جلوی از دست دادن مشتریان خود را بگیرید اینست که به سرعت عمل کنید و مصر باشید.

نظر خود را بیان کنید