همه چیزهائی که باید در مورد سوهان های ناخن بدانید

نویسنده مدیر 2018/07/01 11:16:13 0 نظر

 

سوهان ناخن یکی از مهمترین ابزارهائی است که تکنسین­های ناخن از ان استفاده می­کنند ولی آیا شما واقعاً در مورد آنها به اندازه کافی می­دانید؟ الا لوسژیک (Ela Loszczyk) همه چیزهائی که شما باید بدانید را به ما می­گوید.

من مطئنم شما روی هر سوهان زیبا در بازار اعدادی را دیده اید. ولی معنی انها چیست؟ اگر هر دو عدد یکی باشند در اینصورت هر دو طرف زبری یکسانی دارند – اگر دو عدد متفاوت باشند در اینصورت هر دو طرف زبری مختلفی دارند.

برای مثال، سوهان 180/180 یعنی هر دو طرف یکسان بوده و اینکه هر سانتیمتر مربع زبری 180 دارد. با دانستن این موضوع، حال ما می توانیم بوضوح درک کنیم کدام سوهان تیزتر است و کدامیک نرمتر. هر چه عدد بالاتر باشد سوهان نرمتر است و هرچه عدد پائینتر باشد سوهان تیزتر است.

زبری 80/80 – برای از بین بردن محصول استفاده می شود (تیزترین سوهانی که می توانید در بازار بیابید). به هر حال، در ذهن داشته باشید که شما هرگز نباید روی ناخن خود بیش از حد سوهان کاری کنید، پس وقتی محصول بسیار رقیق است از زبری 80 استفاده نکنید. همچنین به یاد داشته باشید که ژل نسبت به اکریلیک برای سوهان کردن راحتتر است، پس فشار را به اندازه کافی کاهش دهید.

زبری 100 – برای کاهش طول و شکل دادن به حاشیه آزاد و دیواره های جانبی استفاده می شود.

زبری 150 – برای سوهان زدن سطح ناخن و شکل دادن به کل ناخن استفاده می شود. شما همچنین می توانید برای ترکیب کردن سرها به ناخن طبیعی استفاده کنید و هر گونه لیفتینگ را قبل از استفاده از محصول جدید از بین ببرید (پاک کنید).

زبری 180 – برای فرم دهی به کل ناخن، آماده سازی ناخن طبیعی قبل از استفاده از هر محصول و نیز در طی مانیکور جهت کوتاه کردن یا شکل دادن به حاشیه ازاد طبیعی استفاده می شود؛

زبری 240 – برای اماده سازی ناخنها بویژه قبل از استفاده از ژل پالیش UV بخاطر سطح خورنده پائین ان استفاده می شود.

حقیقت بینهایت مهمی که شما باید همواره بخاطر داشته باشید اماده سازی سوهان شما قبل از اولین استفاده از آن است. کناره ها / حاشیه های یک سوهان جدید بسیار تیز هستند و می توانند بسادگی دیواره های جانبی یا کوتیکول مشتریان را اصلاح کنند. پس همواره با سوهان زدن همه حاشیه ها با سوهان دیگر، از ان حاشیه های تیز دوری کنید.

بافرها هم درست مثل سوهانها عدد دارند؛ به هر حال، انها با پدهائی ساخته شده اند که آنها را ظریفتر و نرمتر از یک سوهان سخت می سازد. از بافرها برای درخشنده کردن ناخنهای طبیعی یا اکریلیک استفاده کنید. برای درخشنده سازی ناخنهای اکریلیک با کمترین عدد بافر خود شروع کرده و به سمت بزرگترین عدد حرکت کنید.

180/100 – باید اول استفاده شود. آن سمتی که زبری 180 دارد نیز می تواند قبل از استفاده از ژل پالیش UV برای اماده سازی ناخن طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. این بافر ویژه بعد از سوهان سختی که در طی سوهان کردن و شکل دادن ایجاد میشود خراش­ها را از بین می برد.

280/220 – این گام دوم شماست. شما همچنین می توانید از این بافر در طی درمان های مانیکوری برای حذف حاشیه­ها از ناخنهای طبیعی استفاده کنید و قبل از استفاده از پالیش ناخن، کل سطح را یکنواخت و هموار سازید. این بافر خراشهای روی ناخنهای اکریلیک را از بین می برد.

4000/600 – این یک وسیله جادوئی است که درخشندگی کلی را افزایش می دهد. بیشتر برندها یک طرف سبز و یک طرف سفید دارند. بیشتر مردم بر سمت سفید تمرکز کرده و طرف سبز را نادیده می گیرند درحالیکه قسمت سبز است که درخشندگی ایجاد می­کند و طرف سفید فقط آن را اشکار می­سازد. بنابراین برای داشتن درخشندگی مثل شیشه آینه و زیبا، مطمئن شوید که با قسمت سبز خوب کار می کنید.

ایا شکل سوهان اهمیت دارد؟ نه واقعاً. شما می توانید اشکال مختلفی بیابید: راست (لاغر و wild)، نیم هلالی، الماسی، موزی و ... . این امر واقعاً به شما بستگی دارد که از کدامیک بخواهید استفاده کنید. من شخصاً حین کار اطراف ناحیه کوتیکول، شکل نیم هلالی را می پسندم چون ریسک کمتری برای بریدن و خارش اوردن مشتری دارد. سوهان راست برای سوهان زدن حاشیه ازاد، دیواره­های کناری و قوس پائینی بهترین است؛ چون دستیابی به یک شکل راست و زیبا را ساده­تر می­سازد.

آیا سوهان ارزش پرداختن قدری پول بیشتر را دارد؟ بله. باید بخاطر داشته باشید که سوهانها می توانند ضدعفونی شوند و بیشتر از یکبار مورد استفاده قرار گیرند. این کار در پول شما صرفه جوئی می کند چون شما مجبور نیستید سوهانهای خوب را دور بیندازید (مگر اینکه به خون یا هر نوع باکتری اغشته شوند). 

چطور این کار را انجام دهیم؟ با استفاده از قلم موی مانیکور عادی، گرد و خاک اطراف را بسادگی جارو کنید، با قسمتی از صابون آن را بشوئید و سپس در مایع ضدعفونی کننده خیس کنید. من محصولات موندو را توصیه میکنم چون محصولات متنوعی دارند که واقعا خوب کار میکند. بخاطر داشته باشید که هر سوهان مهم نیست که چقدر خوب و قوی باشد ولی تا ابد کار نخواهد کرد و بعد از مدتی مجبور خواهید شد آن را تغییر دهید. زمانی که باید این کار را انجام دهید زمانی است که شما هشدار می دهید که سوهان زدن بیشتر از حد معمول طول می کشد و بجای سوهان زدن، شما بیشتر احتمال دارد یک ناخن را براق کنید.

نظر خود را بیان کنید