مبانی رسانه اجتماعی: خلق یک صفحه فیسبوک موفق برای سالن شما

نویسنده مدیر 2018/06/13 06:21:26 0 نظر

 

یک سوال خاص وجود دارد که ما از کارشناسان سالنمان بارها و بارها می پرسیم و آن سوال اینست که "از رسانه اجتماعی برای جذب مشتریان جدید چطور استفاده می کنید؟" بعنوان سالن¬دار، فیسبوک ابزار بی نظیر برای تبلیغ سالن شماست. شما نه تنها می توانید به یک پایگاه داده بزرگی از مشتری دست یابید بلکه میتوانید به سوالات و استعلامها در مورد پیشنهاد خدمتتان پاسخ داده و نیز کار بی نظیر که انجام میدهید را نمایش دهید. 
اخیراً ما با تیم "سالن دیگه نه" صحبت کردیم تا دریابیم چگونه از اینستاگرام برای تبلیغ سالن خود استفاده می کنند و قبلاً راهنمای رسانه اجتماعی عمومی تری ایجاد کرده ایم. در این بخش بازاریابی سالن هفته، ما در مورد اهرم قرار دادن قدرت فیسبوک و اینکه شما چطور می توانید از آن برای جذب مشتریان جدید و بازاریابی موفقیت امیز سالن خود استفاده کنید بحث می کنیم. 
از ژوئن 2017، فیسبوک 2 میلیارد کاربر در خود جای داده است و این به ما نشان می دهد که فرصت بی نظیری برای ما وجود دارد که با مشتریان بالقوه بیشتری ارتباط برقرار کنیم. نکته مهم اینست که در عصر دیجیتال، شما سالن خود را در محیطهایی که مشتریانتان از آنها استفاده می کنند جلوتر از همه قرار دهید. 
اگر قبلاً صفحه کسب و کار فیسبوک راه اندازی نکرده اید این کار را انجام دهید. 
وقتی صحبت از راه اندازی صفحه فیسبوک سالن شما می شود فیس بوک یک راهنمای گام به گام فوق العاده دستی ایجاد کرده است. اطمینان حاصل کنید که همه چیز را به درستی پر می کنید و دو بار برای املا و خطاهای نقطه گذاری چک کنید. صفحه فیسبوک شما بسط نام تجاری و کسب و کار شماست و بنابراین اطمینان از تنظیم درست (صفحه) حرفه ای شدن شما را افزایش می دهد.
ثبات کلید محسوب می شود ...
قدرت حافظه و ارتباطات را با ارسال محتویات سازگار و منظم در صفحه خود اهرم قرار دهید. فیس بوک یک ابزار دستی برای زمانبندی محتویات ارائه می دهد، بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که اظهار می کنید، چه تصاویری از کار شما بر روی مو یا زیبائی باشد یا جزئیات خدماتی که ارائه می دهید، به صورت منظم در پرورش افراد رخ میدهد.
زمان جوهره (کار) است
یکی از جنبه هایی که مردم اغلب نادیده می گیرند این است که دقیقا چه زمانی محتوای خود را بیان کنند. این نکته مهم است که در مورد زمانی که مشتری شما در فیسبوک فعال است فکر کرده و محتویات زمانبندی شده شما با این زمانهای اوج همخوانی داشته باشید. اوایل صبح، وقت ناهار و غروب¬ها بهترین زمان است، بنابراین در مورد زمان¬بندی به روزرسانی حول و حوش آن زمانها جهت علاقه مند نگه داشتن و مشارکت دادن افراد فکر کنید.


چه نوع محتوایی را میخواهید به اشتراک بگذارید؟
شما می توانید کار و مجموعه مهارت های متعالی کارکنان خود را نیز نشان دهید، همچنین می توانید محتوای تعاملی بیشتری نظیر نظرسنجی ها و سوالات را به اشتراک بگذارید. اینها می توانند موضوعاتی از قبیل موارد زیر باشند: "کدام رنگ موی پاییزی مورد علاقه شماست؟" یا "کدام هنر ناخن را بیشتر از همه دوست دارید؟" این نوع پست های تعاملی مشتریان را تشویق می کند تا با نام تجاری خود درگیر شوند.
شما همچنین می توانید کدهای تخفیف ویژه و پیشنهادات فروش ویژه را برای مشتریانی (و حتی مشتریان بالقوه) که پست یا "لایک کردن تصویری" را به اشتراک می گذارند، در میان بگذارید. ما همچنین قویاً توصیه می کنیم رقابتهائی را جهت تشویق مخاطبان خود جهت تعامل با صفحه سالن خود به اجرا بگذارید. این رقابتها یک راه عالی برای پیش رو قرار دادن نام تجاری شما در مقابل صدها نفر ارائه می دهد و همچنین باعث ایجاد انگیزه در مخاطبان برای ارتباط با صفحه شما می شود، مخاطبانی که هرگز نمی دانستید ممکن است به یک قرار ملاقات منجر شود!
از بینش فیس بوک استفاده کنید ...
فیس بوک در حال حاضر یک روش دستی برای درک بهتر مخاطبان صفحه خود با ابزار «INSIGHTS» دارد - در اینجا می توانید:
• ببینید که تعداد پست های شما به چند نفر رسیده است و در واقع چند نفر با لایک کردن، نظر دادن یا به اشتراک گذاشتن در پست های شما درگیر شدند.
• تعداد افرادی که از صفحه خود با کسب و کار سالن شما تماس گرفته اند را مشاهده کنید.
• تعداد دفعاتی که شما به مشتریان پاسخ دادید و زمان متوسط پاسخدهی خود را ببینید.
• تعداد افراد ثبت نام شده به کسب و کار خود را با پست هایشان ببینید.
• بررسی های مشتریان را مشاهده کنید.
بردهای فوری…
ما همچنین توصیه می کنیم کارکنان خود را تشویق کنید تا کلمۀ سالن شما را از طريق صفحات فیسبوک شخصی خود گسترش دهند و همچنین شخصا صفحه اختصاصی برای مشتریان در سالن را توصیه می کنم.
صفحات فیسبوک همچنین فرصتی عالی برای به روز رسانی مشتریان در مورد هرگونه تغییرات راجب زمانهای باز کردن، ارایشگرهای حومه و سایر موارد مهم را ارائه می دهند. هر چه افراد بیشتری با شما در ارتباط باشند، جامعه بیشتری در اطراف نام تجاری سالن خود ایجاد خواهید کرد.
تمام ویژگی های بالا برای شناخت مخاطبان شما، چگونگی ارتباط برقرار کردن با آنها و همچنین چگونگی تعامل با کسب و کارتان کامل هستند. ایجاد یک صفحه فیسبوک موفق می تواند زمانبر باشد، اما همینکه مخاطبان شما درگیر آن هستند، رشد و جذب مشتریان جدید ادامه خواهد یافت. ما توصیه می کنیم با انواع مختلف محتوا آزمایش کنید تا ببینید کدامیک بهتر است. بیشتر از همه، از آن لذت ببرید (با آن سرگرم شوید)! 

نظر خود را بیان کنید