چرا موهامون بعد از رنگ کردن قرمزی می ده؟

نویسنده مدیر 2017/04/05 06:20:05 0 نظر رنگ مو,

قرمزی رنگ مو از کجا می آید؟
 
حتما شنیدید که می گویند موهام بعد از رنگ کردن قرمزی داده، این تُن قرمز یا زرد ناخوشایند رنگ مو چه دلیلی داره؟ آیا می شه قبل از رنگ کردن از بروز آن جلوگیری کرد؟
 
بعضی وقتها هوس موی بلوند به سرتون می زنه و از آرایشگرتون می خواهید که موهاتونو بلوند کنه، اما آرایشگرتون ازتون سوال می کنه چه نوع بلوندی دوست دارید؟ بلوند دودی یا بلوند طلایی؟ و یا …
 
در واقع همه این رنگ ها بلوند هستند، اما کمی در جزییات باهم تفاوت دارند، به این تفاوت ها انعکاس رنگ مو گفته میشه. این قرمزی انعکاسیه که از ابتدا توی رنگ موی انتخابی فرد وجود داشته، اما فرد بدون آگاهی از این مطلب این رنگ مو رو انتخاب کرده و حالا این انعکاس قرمز براش ناخوشاینده.
 
اگر تقسیم بندی انعکاس های رنگ مو رو بدونیم می تونیم از بروز قرمزی و زردی ناخوشایند رنگ موها جلوگیری کنیم. در این مطلب تقسیم بندی رنگ موی لورال مبنای ماست. لورال برای نشون دادن انعکاس رنگ مو یک رقم بعد از شماره اصلی رنگ مو اضافه می کنه مثلا ۳٫۱ یا ۶٫۳٫ این رقم ها از ۱ تا ۷ تقسیم بندی می شوند:
 
دودی = آبی = سرد
بنفش= بنفش = سرد
طلایی = زرد = گرم
مسی = نارنجی = گرم
ماهاگونی = استثنا = گرم/ سرد
قرمز = قرمز = گرم
زیتونی = سبز = سرد
مثلا شماره ۱۰٫۱: شماره اصلی ۱۰ که بیانگر بلوند فوق العاده روشن است و شماره بعد از ممیز یعنی ۱ که انعکاس دودیه، یعنی در حقیقت وقتی موهاتون رو بلوند دودی می کنید، سایه ای از رنگ دودی روی رنگ اصلی یعنی بلوند می اندازید.
 
در این مطلب سعی کردیم شماره انعکاس ها رو به شما معرفی کنیم، با شناخت انعکاس ها به راحتی می تونید رنگ موی دلخواهتون رو با دید بهتری انتخاب کنید و به راحتی و با صرف کمترین هزینه و وقت، خودتون آرایشگر خودتون باشید.

نظر خود را بیان کنید