بودجه بندی 101: نحوه تنظیم برنامه مالی برای سالن که به نتیجه برسد

نویسنده مدیر 2020/11/21 10:29:05 0 نظر

این کار ممکن است جالبترین قسمت برای اداره کسب و کار شما نباشد اما ایجاد یک برنامه مالی مستحکم برای سالن زیبایی یا موی شما برای موفقیتتان ضروری است.

بله، اعداد کوچک ممکن است بعضاً طاقت فرسا به نظر برسند! اما، همانطور که سال 2020 نشان داده است سالم و قدرتمند نگه داشتن امور مالی سالن شما، در صورت وقوع اتفاقات غیر منتظره شما را در بهترین موقعیت ممکن قرار می دهد.

آیا برنامه مالی آرایشگاه را ایجاد کرده اید؟ آیا می دانید هزینه های سالن زیبایی شما دقیقاً چقدر است؟

در غیر این صورت، ما یک راهنما با چند نکته تخصصی در مورد ایجاد برنامه مالی و بودجه برای سالن شما تهیه کرده­ایم.

بودجه سالن چیست و چرا مهم است؟

بودجه سالن زیبایی یا (سالن) موی شما اساساً برنامه مالی کسب و کار شماست و باید برای سال آینده پیش بینی کند جزئیات آنچه شما انتظار دارید هزینه کنید را شرح دهد، اینکه چگونه آن را هزینه کنید و اینکه انتظار دارید درآمد شما چقدر باشد.

در برنامه مالی خود، معمولاً هدف شما این است که رشد درآمد خود را ببینید و از جایی که بیشتر تمایل دارید دوباره در سالن خود سرمایه­گذاری کنید ایده بگیرید. همچنین این برنامه مالی باید بودجه­ها را به هر حوزه­ای از کسب و کار شما اختصاص دهد.

برنامه و بودجه مهم است زیرا به شما این درک حیاتی را می­دهد که پول شما از کجا می­آید و به کجا می­رود. این امر می­تواند به شما کمک کند تا بر اهداف خود متمرکز شوید و برنامه مشخصی برای نحوه رسیدن به آن به شما ارائه می­دهد.

چگونه یک برنامه مالی و بودجه قوی برای سالن زیبایی یا موی خود ایجاد می کنید؟

1. هزینه های سالن شما همیشه باید کمتر از درآمد شما باشد.

به نظر واضح است. اما گاهی اوقات به راحتی می­توانید هزینه­ها را به دوره بعد منتقل کنید حتی اگر اطمینان داشته باشید که این کار بازدهی بیشتری برای سرمایه­گذاری شما به همراه خواهد داشت.

اطمینان حاصل کنید که هر هزینه­ای که از طریق کسب و کار شما انجام می شود را پیگیری می کنید - دستمزد، ملزومات، اجاره، حتی چای کیسه ای! اگر هزینه های شما بیش از حد شروع به افزایش می کند ببینید که قبل از اینکه بخواهند سود شما را از بین ببرند برای سودآوری در چه بخشهائی باید کاهش ایجاد کنید.

هر ساله با یک ایده واضح و روشن از هزینه­های اصلی خود مانند ... شروع کنید.

• حقوق پرسنل و هزینه­های مربوط به منابع انسانی

• هزینه­های ثابت - مانند اجاره، بیمه و سایر قبوض شما

• هزینه­های متغیر - مانند هزینه­های بازاریابی و انبارداری شما.

مشخص کنید که هر یک از این حوزه ها چند درصد از کل هزینه­های شما را اشغال می­کند. اطمینان حاصل کنید که درآمدی که کارمندان شما ایجاد می کنند حقوق آنها را پوشش می دهد و با این وجود سودی برای شما به همراه دارد. همیشه هزینه های ثابت خود را تا حد ممکن پایین نگه دارید. رویه های مدیریت انبارداری را در اختیار داشته باشید تا مانع سفارش بیش از حد یا کم سفارش دادن شما شود.

2. بدانید چه مقدار باید هزینه کنید

در پایان هر سال مالی، باید بدانید که سالن شما چقدر سود کسب کرده است.

از این طریق باید بتوانید میزان درآمد خود را برای سال آینده پیش بینی کنید. هنگامی که این پیش بینی را انجام دادید باید دقیقاً بدانید که هر ماه چه مقدار پول باید هزینه کنید. حتی الامکان به این بودجه پایبند باشید.

اگر بودجه اضافی را برای حوزه های خاصی اختصاص می دهید - برای مثال افزایش بازاریابی، خط محصولات جدید یا کارمندان جدید - مطمئن شوید که بازدهی سرمایه گذاری که برای شما به همراه دارد را پیگیری می کنید.

3. کسب و کار سالن خود را از درون به بیرون درک کنید

آیا می دانید کدام یک از آرایشگران شما بیشترین درآمد را برای کسب و کار شما کسب می کنند؟ یا کدام محصولات خرده فروشی بیشترین سود را دارند؟ انتظار دارید بیشتر درآمد خود را در کدام روزهای هفته یا چه زمانی از سال بدست آورید؟

این موارد انواع بینش­هائی است که باید از برنامه مالی سالن خود دریافت کنید.

فقط دانستن اینکه چه چیزی برای تحقق اهداف مالی شما مؤثر واقع می­شود و چه عواملی موثر نیست به شما امکان می­دهد کسب و کار خود را در سال پیش رو گسترش دهید.

4. با جریان نقدی خود کنار بیایید.

سالن­های زیبایی و مو معمولاً دستخوش تغییرات فصلی قرار می گیرند. ممکن است شما انتظار داشته باشید در هنگام کریسمس پرکار باشید و سپس در ژانویه آرامش (کاهش کار) داشته باشید.

این مهم البته بر جریان نقدی شما تأثیر می­گذارد. بنابراین، اگرچه ممکن است در دوره­های خاصی جریان ورودی پول زیادی داشته باشید اما این بدان معنی نیست که باید همه آنها را به یک باره هزینه کنید. برای امور مالی خود برنامه­ریزی کنید تا همیشه اطمینان حاصل کنید که پول کافی برای پوشش هزینه­های دوره­های بی سرو صدای خود ذخیره کرده­اید.

5- هزینه­های ماهانه سالن خود را بطور مرتب پرداخت کنید.

هر زمان که موعد قبض، فاکتور یا سفارش جوراب شد عادت خوب منظم پرداخت کردن آن را داشته باشید.

به همین دلیل، بسیار مهم است که جریان نقدی خود را در طول سال برنامه­ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که در عین حال همیشه بودجه کافی برای پوشش صورتحساب هر ماه را دارید. اگر یک مورد را به ماه آینده موکول کنید این کار فقط مشکلات جریان نقدی سالن شما را بیشتر می­کند!  

در مورد موجودی شما نیز همین است. همانطور که تعداد قرار ملاقات­ها در سال افزایش و کاهش می­یابد می­توانید در ماه های خاصی برای کاهش نیازمندی های موجودی برنامه ریزی کنید. بنابراین دوباره، آنچه را که نیاز دارید و اینکه چه زمانی به آن نیاز دارید را برنامه ریزی کنید. در ابتدای هر ماه موجودی خود را چک کرده و آنچه را که نیاز دارید با توجه به بودجه سالن خود خریداری کنید.

6. اهداف رشد را تعیین کنید

به عنوان بخشی از برنامه­ریزی مالی خود، باید رشد سال قبل خود را هدف قرار دهید.

تعیین هدف برای کمک به شما در جهت رسیدن به آن به شما انگیزه می دهد. بنابراین، سعی کنید برای افزودن درآمد بیشتر به سالن خود روی روش های جدید کار کنید! چه بخواهید خرده­فروشی سالن خود را تقویت کنید، سالن خود را "بیشتر در اینستاگرام مطرح کنید" یا میزبان برخی از رویدادهای مشتری باشید، باید خلاق باشید و سعی کنید کسب و کار خود را برای رسیدن به آن هدف گسترش دهید.

البته، اطمینان حاصل کنید که هر هزینه ای که رخ می­دهد را پیگیری می کنید و به آنچه واقعاً موثر واقع می شود نیز توجّه داشته باشید!

7. ماهانه برنامه مالی و بودجه خود را چک کنید

هنگامی که بودجه سالن خود را ایجاد کردید و برنامه مالی خود را تنظیم کردید آن را تا سال آینده دور نکنید!

همیشه می­تواند اتفاقات غیرمنتظره­ای رخ دهد - چه برای بهتر شدن و چه برای بدتر شدن اوضاع. اگر به دلایلی که خارج از کنترل شماست مقداری هزینه های غیرمنتظره یا افت درآمد دارید، این موارد را در نظر بگیرید.

اگر متوجه شدید که از برنامه مالی خود عقب هستید سعی کنید اجازه ندهید که این مهم روی ذهنیت شما تأثیر زیادی بگذارد. برگردید و به بودجه خود نگاه کنید و سعی کنید از آن به نفع خود استفاده کنید. حوزه­هائی را پیدا کنید که بتوانید هزینه­ها را کاهش دهید یا درآمد را بیشتر کنید - اگر مدتهاست چنین کاری نکرده اید شاید با تغییر ساعت کار یا افزایش قیمت­ها بتوانید این کار را انجام دهید.

نظر خود را بیان کنید