چگونه از آسیب پذیری سالن خود در برابر سرقت اطلاعات جلوگیری کنیم

نویسنده مدیر 2020/11/19 07:11:26 0 نظر

به عنوان صاحب کسب و کار سالن، داده های بدست آمده توسط کسب و کار شما در راس ذهن شما قرار دارد. در اینجا، ما روش هایی را بررسی می کنیم که از طریق آنها می توانید از آسیب پذیری سالن خود در برابر سرقت اطلاعات جلوگیری کنید.
سرقت داده چیست؟
سرقت داده ها همیشه به دلیل حمله سایبری نیست، چندین روش وجود دارد که ممکن است داده های شما آسیب پذیر شوند. همه چیز از کارکنان ضعیف آموزش دیده تا خانه¬داری ضعیف می تواند کسب و کار شما را باز و مستعد تخطی از داده¬ها کند. هکرها می توانند تهدیدی برای کسب و کار سالن شما باشند و آنها می توانند به سادگی با باز کردن یک ایمیل توسط یکی از کارمندانی که باور دارد این فقط یک ایمیل ساده است وارد کسب و کار شما شوند! همچنین باید توجه داشته باشید که چه کسی به پایگاه داده مشتری شما دسترسی دارد. در صنعت مو و زیبایی غیر معمول نیست که چرخش (ترک شغلی) کارکنان بیشتری داشته باشید و با رفتن اعضای تیم، شما مطلقا نمی خواهید که پایگاه داده مشتری شما توسط یک کارمند در حال خروج کپی برداری و بارگیری شود. 
اقدامات احتیاطی توصیه شده برای جلوگیری از تهدیدات جهت سرقت داده 
• رمزهای عبور خود را بطور مرتب تغییر دهید
این امر به ویژه در صورتی که یکی از کارمندان از کسب و کار شما خارج شود بسیار مهم است. توصیه می شود هر ماه گذرواژه های خود را تغییر دهید و اطمینان حاصل کنید که گذرواژه ای نیست که به راحتی قابل حدس زدن باشد مانند نام سالن شما، تولد یا برند مورد علاقه شما. سعی کنید رمز عبوری را انتخاب کنید که حداقل 6 حرف داشته و ترکیبی از حروف بزرگ، کوچک، اعداد و نمادها باشد.
• اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما به درستی آموزش دیده اند
با کسب اطمینان از آموزش صحیح کارکنان سالن و به ویژه کارکنان پذیرش، از هرگونه اشتباه بالقوه آسیب رسان جلوگیری کنید:
1. استفاده از نرم افزار مدیریت مشتری
2. مدیریت مناسب جزئیات مشتری 
3. بهترین روش GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده ها).
شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دفترچه راهنمای سالن شما به روز است و مواردی را که هنگام استفاده کارمندان از نرم افزار، سیستم های رزرو سالن، پایگاه داده های سالن، حساب های ایمیلی، رسانه های اجتماعی و اینترنت انتظار می رود را پوشش می دهد. این انتظارات را از همان ابتدا بصورت واضح مشخص کنید و در صورت بروز مشکل همیشه آنها را در دسترس داشته باشید و به آنها مراجعه کنید.
سایر جنبه¬های تحت هدایت داده که باید در نظر گرفته شوند
• هرگز رمزهای کسب و کار سالن خود را برای افراد خارج از کسب و کار خود فاش نکنید و همانطور که قبلاً اشاره کردیم، آنها را بصورت مرتب تغییر دهید!
• در صورت نیاز به ذخیره¬سازی گذرواژه ها، اطمینان حاصل کنید که این رمزها برای هیچ کس معنایی ندارند و در یک مکان در پرونده¬ای قفل شده نگهداری می شوند. گذرواژه ها را در معرض دید مشتریان خود قرار ندهید!
• در صورت امکان، ورود به سیستم کارکنان خود را انجام دهید - به این ترتیب ردیابی دسترسی به داده ها و تعامل با آنها راحت¬تر است.
• مراقب دور انداختن تلفنهای هوشمند، لپ¬تاپ¬ها و هر رایانه دیگری باشید که ممکن است داده¬های مشتری را ذخیره کند. همیشه قبل از اینکه وسایل الکترونیکی را با مسئولیت¬پذیری دور بیندازید آنها را پاک کنید.

 

نظر خود را بیان کنید