نکاتی برای صرفه جویی در مصرف انرژی (و پول) در سالن یا آرایشگاه شما

نویسنده مدیر 2020/11/04 10:33:09 0 نظر عمومی,

بقا در صنعت سالن یکی از موضوعات داغ در سال 2019 است و موضوعی که قبلاً در این مقاله مورد بررسی قرار داده بودیم: "چگونه کسب و کار سالن خود را با محیط زیست سازگار و پایدارتر کنیم". اما در مورد مزایای ملموس صرفه جویی در انرژی در سالن شما چطور؟ و به طور دقیقتر، بهترین راه های صرفه جویی در هزینه و کاهش اتلاف انرژی چیست؟
وقت آن رسیده است که در سالن یا آرایشگاه خود اقدامی انجام دهید و تلاش خود را برای کاهش مصرف انرژی انجام دهید. در مقاله امروز، ما در مورد چیزهای سریع و آسانی بحث خواهیم کرد که در حالی که بیشتر مراقب محیط هستید می توانید برای صرفه جویی در مصرف انرژی انجام دهید. 
با راه حل های روشنایی خود شروع کنید
مهم است که سالن شما روشنائی مناسبی داشته باشد تا کارکنان شما بتوانند کارهای خود را به درستی و در بهترین شرایط انجام دهند. این امر خصوصاً در مورد رنگ موی فنّی، کار با ناخن و اصلاح موی سر به وجود می¬آید که در آن دقّت، امری کلیدی محسوب می شود! وقتی صحبت از صرفه¬جویی در مصرف انرژی می شود نورپردازی نقطه شروع عالی محسوب می شود. هر لامپ هالوژن ناکارآمد را با LED های سازگار با محیط زیست یا لامپهای کم مصرف¬تر عوض کنید. 
فراموش نکنید که ابزارهای خود را خاموش کنید
ممکن است بدیهی به نظر برسد اما ابزارها و وسایلی که در حالت آماده به کار باقی مانده¬اند مطمئناً راهی برای مصرف زیاد انرژی هستند. اطمینان حاصل کنید که همه ابزارها هنگامی که در حال استفاده نیستند از برق شبکه کشیده شده¬اند؛ وقتی مشغول رسیدگی به کار مشتری هستید به¬راحتی این مهم را فراموش می¬کنید اما این کار تفاوت زیادی در مصرف برق ایجاد می¬کند.
گرما را کم کنید 
یک روش آسان برای صرفه جویی روزانه در مصرف انرژی، کاهش حرارت تا 2-1 درجه سانتیگراد است. هر روز سالن شما فعالیتهای زیادی را در طول روز شاهد خواهد بود و باید گرم باشد. این امر به ویژه در مواردی اتفاق می افتد که در آرایشگاه کار می کنید. به هر حال با گرمای سشوارها، بعید است کسی متوجه تفاوت دما شود.
به همین ترتیب، مراقب تهویه مطبوع باشید که می تواند عدد روی قبض برق شما را به شدت افزایش دهد. دست یافتن به درجه حرارت مناسب در سالن شما چالش برانگیز است، اما در صورت امکان پنجره ها و درها را باز کنید و فقط هنگامی که دمای هوا بالاتر از 25 درجه سانتیگراد باشد تهویه مطبوع را انتخاب کنید. 
دستگاه بخار خود را حفظ کرده و تأمین کنندگان انرژی را تغییر دهید!
ما قبلاً در مورد اهمیت نگهداری دستگاه بخار شما بحث کردیم زیرا می¬تواند بزرگترین منبع اتلاف انرژی باشد. برای اطمینان از عملکرد بهینه دستگاه بخار، جهت انجام تعمیر و نگهداری منظم، اقدام به رزرو کنید. شما می توانید تفاوت زیادی در قبض انرژی سالانه خود مشاهده کنید. و آیا به تعویض ارائه¬دهندگان (انرژی) فکر کرده اید؟ به صورتحساب های انرژی خود فکر کنید، اگر می توانستید نرخ بهتری پیدا کنید به یک تأمین کننده انرژی وفادار نمی ماندید. زمانی را برای نشستن و تحقیق اختصاص دهید که بتوانید از طریق تأمین کننده برق خود پول پس انداز کنید.
بارهای لباسشویی را محدود کرده و خنک¬کننده را بشوئید
در صورت امکان، اقلام شستنی سالن مانند حوله¬ها را با آب سرد بشوئید. البته، بهداشت سالن فوق العاده مهم است، بنابراین ممکن است شما ترجیح دهید شستشو را روی شستشوی گرم انجام دهید؛ ولی جهت صرفه جوئی در مصرف انرژی تلاش کنید شستشو در دمای سردتری انجام پذیرد.
با توجه به تغییرات آب و هوایی که همیشه یک نگرانی برای سیاره ما محسوب می شود مهم است که تلاش خود را انجام دهیم – این امر نه تنها به خودمان کمک می کند بلکه وقتی صحبت از بقا در صنعت سالن می شود به (داشتن) تصویر ذهنی بزرگتر (از شما) نیز کمک می کند.

 

نظر خود را بیان کنید